Drop pod armer, Deep strikers, outflankers,fliers, eldar serpents och annat som bara flyger över din lilla mur. Sen förstås barrage weapons, divination spellen.refabricated skrev:Smaka på denna kombinationen, för att ta ett exempel:Xenomorph skrev:Ni blandar in för mycket förhoppningar och önsketäkande. Alla tidigare codex hade något som man när man läste den första gången, tänkte wow det var coolt etc, noll med tyranids. Utan allies eller bookpowers är förhoppningar om några osedda kombos exponentiellt mindre. Jag förutspår att Tyranids är och kommer vara den sämsta kodexen i 6th edition under nuvarande förutsättningar(innan några supplements/dataslates). Vi får se vem som har rätt.
.
- Aegis defenceline som man ställer 6-12'' utanför egen deployment så utdragen som möjligt
- Några venomthropes som gömmer sig bakom monster/terräng
- 200 modeller(valfria)
Vad har vi här? 200 fearless modeller med 2+ cover. Ok att tau kan döda dem efter 3-5 rundor skytte beroende på lista och antal markerlights. Men vilken annan arme kan det?
Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Senast redigerad av 1 Xenomorph, redigerad totalt 14 gånger.
vad vi har där? någonting ganska rejält oniddigt imo. som jag sagt tidigare verkar det bli några få bra builds och resten är sisters of battle-varning. har fortfarande inte codexen så jag kan inte säga att det är Cruddace som gjort den men det är vad ryktena säger och killen har för fan gjort space marine codexen och den hade banne mig en bra internbalans (utom White scars) med massvis av möjligheter. de visste vad folk saknade men sket i det och gjorde dem ännu mer shooty.refabricated skrev:Smaka på denna kombinationen, för att ta ett exempel:Xenomorph skrev:Ni blandar in för mycket förhoppningar och önsketäkande. Alla tidigare codex hade något som man när man läste den första gången, tänkte wow det var coolt etc, noll med tyranids. Utan allies eller bookpowers är förhoppningar om några osedda kombos exponentiellt mindre. Jag förutspår att Tyranids är och kommer vara den sämsta kodexen i 6th edition under nuvarande förutsättningar(innan några supplements/dataslates). Vi får se vem som har rätt.
.
- Aegis defenceline som man ställer 6-12'' utanför egen deployment så utdragen som möjligt
- Några venomthropes som gömmer sig bakom monster/terräng
- 200 modeller(valfria)
Vad har vi här? 200 fearless modeller med 2+ cover. Ok att tau kan döda dem efter 3-5 rundor skytte beroende på lista och antal markerlights. Men vilken annan arme kan det?
Ja' än't bittä'!
Försök du deepstrikea och outflanka mot 200 gubbs...
Sen kan du ju räkna på hur många rundor du måste skjuta med 5 serpents för att döda 200 gubbar.
Sen kan du ju räkna på hur många rundor du måste skjuta med 5 serpents för att döda 200 gubbar.
Drygt 13.LillePer skrev:Sen kan du ju räkna på hur många rundor du måste skjuta med 5 serpents för att döda 200 gubbar.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Nej man Deep strikar det man behöver för att döda venomthropes sen kommer man ha mer Fire power genom räckvidd att dina hela arme kan bara stå där och du blir tvungen att överge den. Försök att tänka ur er motståndares ögon.LillePer skrev:Försök du deepstrikea och outflanka mot 200 gubbs...
200 modellers cover saves, fearless etc är irrelevant då de kommer få 0 skott på sig tills venomthropes är döda.
Försök få ner en drop pod ens i närheten av venomthropes, du tror inte det kommer vara modeller 24" åt alla håll från dem?
Lägger ner detta nu. Ska ner till gast och mysmåla lite wraithblades.
Lägger ner detta nu. Ska ner till gast och mysmåla lite wraithblades.
Jag föreslår att vi lämnar Xeno i hans "neggo-bubbla-of-refusing-to-listen" (ger 1+ invo mot logiska argument) och övergår till att diskutera viktiga saker.. Exempelvis mitt ökande hat mot brevbärare!! 
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Du är kungen av ironiska statements idag:-DL3go skrev:Jag föreslår att vi lämnar Xeno i hans "neggo-bubbla-of-refusing-to-listen" (ger 1+ invo mot logiska argument) och övergår till att diskutera viktiga saker.. Exempelvis mitt ökande hat mot brevbärare!!
Brevbärare är onda när man väntar och bäst när det anländerL3go skrev:Jag föreslår att vi lämnar Xeno i hans "neggo-bubbla-of-refusing-to-listen" (ger 1+ invo mot logiska argument) och övergår till att diskutera viktiga saker.. Exempelvis mitt ökande hat mot brevbärare!!
Jag väntar också, men kunde inte hålla mig så köpte den digitala utgåvan också.