Eldar Alaitoc

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Halvar

Re: Eldar Alaitoc

Inlägg av Halvar »

MITTZ skrev:http://s941.photobucket.com/user/Pappa_ ... how/bordet
nåja, här är lite fler bilder.
Tycker photobucket o liknande mest är irriterande när man kollar på folks projekt.

ang. bilden på kullarna/LOS-blockers de går att para ihop med varandra så att man kan bygga ihop dem lite som man vill. Eller köra dem fristående.
ja det ska vara blockat eftersom folk tok-la upp så mycket att sidan fick slut på plats.
Bild
sådär lätt är det att länka till bilder dock, och det är nog det de flesta moderatorer vill att man gör.
Ja' än't bittä'!

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Bild
bordet med alla terrängbitar på det. Kanske lite mycket men man kan ju alltid variera lite.

Bild

Bild

Bild

Bild
största trädet måste ju ha en egen kulle!

Bild
kullarna kan paras ihop 2 och 2 eller användas separat

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Halvar skrev:sådär lätt är det att länka till bilder dock, och det är nog det de flesta moderatorer vill att man gör.
stort tack!
inga thumbnails eller sega slideshows...precis som de ska va!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Snygg terräng! Bra med modulterräng så man kan bygga, vrida och vända hur man vill.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

imgur.com är typ bäst när det gäller att hosta bilder. Sjukt mycket bättre än photobucket.

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

puuust!
Då var det dags! Det var länge sedan men nu är det ett nytt år med nya vanor. Jag har lovat mig själv att äta mindre sketmat, träna mer o just det, gå o lägga mig senare så att mina projekt rör på sig något snabbare.

Sedan jag blev färdig med terrängen tidigare i höst har jag spelat en hel del men också hamnat i lite av ett codexkoma. Eldar är inte lika roliga längre. De är lite för bra. Inte för att jag per definition bara spelar det som är bäst eller för att jag på något sätt alltid vinner. Utan för att delar av det jag gillar att spela med är nästan tokigt bra och andra delar blivit nästan helt meningslösa. Listorna blir väldigt lika från gång till gång och det är svårt att komma ur sandlådan.

Så jag tänkte om jag allierar in något från ett av de mindre heta codexen och som samtidigt ger mig nåt kul att modellera! Därför har jag börjat samla på mig en del BA grejor.

Utöver det har jag en hel del gammalt halvmålat som ger mig dåligt samvete. Skulle helst vilja bli klar med det innan jag ger mig på något nytt men det känns inte kul att behöva måla klart saker jag med stor sannolikhet aldrig kommer spela med. SÅ kul är det inte att måla.

Just nu har jag påbörjat följande.
Fuegan - svart med lava i skarvarna
9 st Dire avengers
en warp spider exarch med power weapons
10 st BA ass marines
1 attack bike m multimelta
2 warlocks på bike
2 farseer på bike
12 jetbikes
och iaf köpt delar till en Furiouso librarian
Jag skall försöka ta lite wipbilder och sammanfatta projekten ikväll.
Man kanske skulle ha en omröstning för vilket projekt jag ska ta först?
=)

Nåja, med en ny familjemedlem på väg borde jag iaf vara hemma oftare och därmed inom räckhåll från pensel och pysselhörna. Skall försöka lägga upp ett inlägg i veckan med wips.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Finfint...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det förklarar varför du var så nyfiken på min (fiktiva) BA-armé :)
Alltid kul att se mer Twilight-marines!

Nu när jag har målarpanik inför GW så har jag ju fått gjort en hel del. Så det lär finnas spelmöjligheter i vår :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Lottomannen skrev: Nu när jag har målarpanik inför GW så har jag ju fått gjort en hel del. Så det lär finnas spelmöjligheter i vår :)
Finally! ;-)

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

Alla ni som har skött era bloggar mycket bättre än jag självhar inspirerat mig att ta mig i kragen vad det gäller min egen arméblogg.
Tyvärr är jag ungefär lika produktiv som en gråsten för tillfället. Hoppas ni kan hjälpa mig att få ändan ur vagnen lite!

Det här är det jag har igång för tillfället.

1.Bild
Fuegan, proxxade honom några ggr i slutet av 5 ed och han strandade på målarbordet strax efter 6e släpptes.

2. jag började måla upp en andra enhet DAs också nån gång mot slutet av 5e för, "DAs kan man ju inte få för många av" Tydligen kunde man det.
Bild

3. har alltid gillat warp spiders och hade planer på två stora enheter med var sin exarch. Sen kom nya eldarcodexen o spindlarna blev för bra och PW med bara S3 är inte så hett. Så modellen är lite snett på det.
Bild
Bild
Färdigslipad för sin portal.

4. Här är ett av mina nyare projekt. Som sagt, Eldar känns lite för bra så jag ville alliera in lite bös som för det första var roligt att måla och fixa iordning. O så skulle det inte vara för bra. Jag har en plan hur jag skall spela kombinationen men låt mig säga så här: Det är osäkert om det ens kommer funka i subjektivkompat =)
Bild
Bild
Bild
Bild
och så här långt har jag kommit med resten. Varför är det så mycket roligare att göra första modellen jämfört med den 10e?
Bild

forts. följer.....
Senast redigerad av 1 MITTZ, redigerad totalt 14 gånger.

Skriv svar