Absolut! Precis så tänkte jag också när jag läste detAsplund skrev:Kanske borde tillägga att jag inte joinat whineternet. Codexen ser ju helt ok ut spelmässigt. Bara skönt det inte blev en codex Riptide eller codex Wave Serpent av det.
Nya Tyranider i Novmeber?
Re: Nya Tyranider i Novmeber?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Skulle Stealer cult komma tillbaka skulle det vara nästan galet kul. Känner dock spontant att det finns nog många som inte tänker täcka de där 1000% påläggen GW har för dataslates utan skaffa dem på annat sätt.
Jag tror också att Nidsen kommer bli väldigt roliga att spela. I kompat.
Jag tror också att Nidsen kommer bli väldigt roliga att spela. I kompat.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Sassafrass
1000% pålägg?
Det verkar gå åt det hållet som alla vi 7 som inte fick spatt av nya bokens brister trodde, vi blir mer spelbara med tiden. 
Dels kommer alla styrkor med nya codexen upptäckas, dels kommer tillägg.
Codexen, som brukade vara en bok to rule them all, blir nu bara en grund att stå på.
Något du måste ha för att kunna använda tilläggen.
Jag pratade med han som jobbar i lokala butiken, han har beställt grejer till Februari nu.
White Dwarf som månadsblad, vilket vi visste, och småsläpp med varje blad.
Tyranidsläppet som kom nu var det sista stora, hädanefter blir det utslussning veckovis.
Fler mindre släpp oftare, det kommer att bli ett galet sug efter de nyaste grejerna, sen är det bara en vecka att vänta innan det kommer ännu mera.
Fantastiskt kul!
Och smart av GW. Nya grejer i butikerna varje lördag! Det kommer att locka dit fler folk. Om så bara för att kika lite och klämma och känna på boxarna, inte för att just köpa, men vi vet alla hur sådana besök brukar sluta.
Jag gissar att Tyranider får en boost de närmsta månaderna, och sen kommer ingen att spela Vanilla-Nids längre.
Jag spår, utöver sub-codexarna, följande modellsläpp närmsta 6 månaderna:
¤ En Big Bug. Större än några av de nuvarande Monstrous Creaturesen.
¤ Drop Pod
¤ Ymgarl Genestealers
Dels kommer alla styrkor med nya codexen upptäckas, dels kommer tillägg.
Codexen, som brukade vara en bok to rule them all, blir nu bara en grund att stå på.
Något du måste ha för att kunna använda tilläggen.
Jag pratade med han som jobbar i lokala butiken, han har beställt grejer till Februari nu.
White Dwarf som månadsblad, vilket vi visste, och småsläpp med varje blad.
Tyranidsläppet som kom nu var det sista stora, hädanefter blir det utslussning veckovis.
Fler mindre släpp oftare, det kommer att bli ett galet sug efter de nyaste grejerna, sen är det bara en vecka att vänta innan det kommer ännu mera.
Fantastiskt kul!
Och smart av GW. Nya grejer i butikerna varje lördag! Det kommer att locka dit fler folk. Om så bara för att kika lite och klämma och känna på boxarna, inte för att just köpa, men vi vet alla hur sådana besök brukar sluta.
Jag gissar att Tyranider får en boost de närmsta månaderna, och sen kommer ingen att spela Vanilla-Nids längre.
Jag spår, utöver sub-codexarna, följande modellsläpp närmsta 6 månaderna:
¤ En Big Bug. Större än några av de nuvarande Monstrous Creaturesen.
¤ Drop Pod
¤ Ymgarl Genestealers
Jag är inte fullt lika hoppfull som kaptenen. Jag tror inte slatsen blir annat än lite regeltillägg. Varför lägga pengar på att designa nya modeller när gamla kan sälja mer med nya regler?
Jag hoppas de släpper en mycetic spore men tvivlar starkt på att vi får nya modeller till nya codexet kommer 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen