En saga om fyra, öh fem? jag menar sex jäkligt sköna arméer!

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Silvertejp

Re: En saga om fyra, öh fem? jag menar sex jäkligt sköna arm

Inlägg av Silvertejp »

Som Per skrev lite längre upp i tråden så ska jag alltså göra en Dark Eldar armé med tema "jokern". Jäkligt luddigt.

Allt började egentligen med att Knight Models släppte Batman: Minature game och en hel del snygga figurer, då främst Jokern med bihang

Bild

Modellerna är balla, men inte särskilt 40k och dessutom i fel skala, så jag började tänka i andra banor, började läsa lite Batmanserier med Jokern som huvudskurk "A Killing Joke", "Batman Arkham City - End Game" m.fl. Kollade på The Dark Knight och fick ytterligare inspiration från Jokerns henchmens i första scenen.

Bild

Så hur skulle jag få in de här i 40k? Jag började tänka på olika arméer som skulle passa och kom fram till att en ren scout armé med SM codexen hade varit ballt, där scouter med shotguns hade varit ondskefulla jävla clowner. Fanns bara ett problem, alla HQ val i SM codexen har minst powerarmour. Jag ville ju ha Jokern som HQ. Så jag började tänka om... och kom fram till att spela Jokern som en Archon med Shadowfield hade funkat perfekt. Dock var jag rädd att tappa den mörka stilen och hamna i en harlequinarmé vilket jag inte riktigt ville. Jag ville ändå ha kvar känslan från serierna, Jokern ska vara en jävla psykopat, med ett gäng jävligt ostabila killar runt sig.

Så jag började fundera på hur jag skulle gå tillväga figurmässigt, jag visste från början att jag inte ville utgå från någon alvmodell utan något mer kaotiskt som liknande killarna från Batman Arkham City datorspelet:

Bild

Så jag valde att utgå från Chaos kultister med splinter rifles som Kabalite Warriors, Land speeder storms som Venoms och Land Speeder Vengenance som Raider/Ravagers. Än så länge har jag inte kommit så långt, men jag bjuder likt Asplund på en teaserbild.

Bild

Clownnäsor åt folket.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

MITTZ skrev:det där kommer bli grymt, Asplund.
Är det till det här projektet du skulle ha modellerna du köpte av mig?
Jajemen! :)
Därav plastlimsfrågan. De kommer tappa sina underkroppar allihop.

Kirby: Jag har två Storms till salu om du vill ha fler Venoms (hemmabyggen, men rätt lika originalen). Piloterna ser rätt mongo ut redan för övrigt, är ej mariner. Finns i nån av mina lådor om du vill kolla in dem.

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Dina idéer är alltid så roliga Daniel! Ser fram emot att se hur det hela utvecklar sig!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Hej!

Här kommer en sneak peak på mitt nurgleprojekt. Jag har alltid gillat nurgle mest av alla kaosgudarna, mest för att han är en skön, lite tokrolig kille. Khorne är arg och ond, tzeentch är nördig och ond,
slaanesh är lustfylld och ond. Kvar är nurgle som ger mig en kram och en blöt puss och ett garv och sen är det tack och gonatt. Eftersom alla bygger nurgle nu så försökte jag hetsa upp mig över en tzeentch-lista ett tag, proxspelade en match som kändes kul men sen tänkte jag "vem lurar jag?" och valde farfar grön istället.

Jag har kört nurgle tidigare, till fantasy för ca 20 år sedan, så återkomsten har låtit vänta på sig men nu är den här. Har byggt en lista med plague marines och daemon-allies som jag tänkte fixa klart till GothCon. Till skillnad från mina med-sagare så tänker jag inte konvertera så mycket utan helt sonika köpa alla balla, dyra nurgleresinmodeller som GW och Forgeworld har att erbjuda. Sen blir det lite headswaps och vingar och nurglebölder och annat men inget omvälvande som de andra herrarna gör.

Först ut i projektet är två nurglerhinos med plaguemarines + en nurglelord. Rhinobilarna är byggda och under målning medan resten av armén är på väg till mig från olika tillverkare. Hämtar Prins Kalliophoron på GW i gbg imorgon. Roligt att GW släppt nya technicalfärger som är skitnajs att använda. Jag kommer att begagna mig av nurgle's rot (så klart), samt typhus corrosion (duh) och ruza rust.

Här är en sneak peak på en rhino WIP. Såg nu att jag laddade upp bilden snett - hoppas ni inte får nackspärr av att titta på den! Nästa bild ska bli åt rätt håll, jag lovar.

Bild

Kul med nytt projekt och najs att vara tillbaka med nurgle!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

gah, piskan viner! får se till att prestera färdigmålat snart så bilder kan läggas upp!

efter att ha underpresterat med Black Templars sedan jag började spela för något år sedan kände jag att det var dags för något lite mer vällagrat.. valet föll på Eldar som jag faktiskt varit lite sugen på redan innan det blev känt att nya codexen var hårdare än magen på en förstoppad golem...
Sen kollade jag lite i codexen och kom fram till att dom dåliga sakerna är mycket ballare! Så Gothcon-listan kommer chefas av ingen mindre än Illic fucking Nightspear som känns grymt värd för sina 140 poäng. Rockärmsesset var att han skulle instadöda Olofs GUO men han har slagit fram Iron Arm på den i varje match som tydligen bjuder på Eternal Warrior så nu får Illic nöja sig med att snipa plague marines med specialvapen och aldrig nånsin ha en chans att ta igen sina poäng (kommer bli så frustrerad av hans 4+ to wound!).

Det kommer bjudas på Ondkusiner där jag kör Lady Malys som chef för att hon verkar så JÄVLA mäktig och det ger mej en möjlighet att rulla med Court of the Archon. Dessutom är det ju sällan man får chans att spela med kvinnor i 40k så jag är beredd att ta chansen när den bjuds!

Bilder och kanske även lite fluff dyker upp vid ett senare tillfälle men detta är vad som ligger i pipelinen för tillfället!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Thundax

Inlägg av Thundax »

bolterochkniv skrev:valet föll på Eldar som jag faktiskt varit lite sugen på redan innan det blev känt att nya codexen var hårdare än magen på en förstoppad golem...

Bästa beskrivningen av Eldars nya codex som jag sett so far! :wub:

Användarvisningsbild
FrankenNerd
Kontakt:

Inlägg av FrankenNerd »

Det här ser ut att kunna bli riktigt grymt! coola konverteringar
Ska bli kul o se resten
Vi målar/konverterar på order
Gilla facebook sidan: https://www.facebook.com/pages/WarpStor ... 8399790059
Info: http://www.warpstormpainting.com/

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Asplund skrev: Kirby: Jag har två Storms till salu om du vill ha fler Venoms (hemmabyggen, men rätt lika originalen). Piloterna ser rätt mongo ut redan för övrigt, är ej mariner. Finns i nån av mina lådor om du vill kolla in dem.
Tittar gärna på dom nästa gång vi råkar befinna oss på GAST båda två.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

För de som inte sett dvärgarna förut så återvinner jag helt enkelt förra gången jag försökte dra igång projektet.
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 6&start=50
Byggde 2 bloodclaws som test igår, fixade även så jag har kanske 6-800p byggt. (Mycket som inte att fullt ihop satt för då kan jag inte måla de små dvärgarna)

Så egentligen ska jag börja måla innan jag bygger mer, vi får se hur modig jag blir nästa vecka, kanske börjar hej vilt.
En tanke jag har är att grunda med vitt för en gångs skull, sen tänker jag mig att ringbrynjor ska bli silverich med ljusljusblå wash.
Vad för färger iövrigt är jag lite osäker på.

Baser? Kanske snö? Känns lite gjort med SW men det är ju dvärgar.... Ska kluras på helt enkelt.

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Jag kan tycka att stenbaser med lite mossa för färgens skull hade sett fränt ut. Något brungrönt jordigt tema föreställer sig mitt huvud.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar