Fenris skrev:Eldar:
4 wave serpents med scatter laser ger alltså komp 6? (jämför med att 3 land raiders ger komp 2 för SM) Jag föreslår att wave serpent kompen tas bort, de kompas nog av var fjärde med front 12 och räkna dem med scatter laser dubbelt.
Imperial Guard
Chimeras är grymt jobbiga att skjuta sönder, framförallt för sina poäng. Jag föreslår därför att för var fjärde chimera och för varannan därefter läggs 1 poäng komp till.
Du menar alltså att Wave Serpents och Chimeras ska kompa lika? Jag är ledsen men jag sitter här och skrattar åt det just nu.
Ja, 3 wave serpents utan scatter laser är inte jobbigare än 3 chimeras (de kostar ju dubbla poängen), efter detta kompas wave serpent ändå dubbelt så hårt som chimera. Man bör alltså få in 2 wave serpents varav max en med scatter lasers på komp 0.
Förresten, räknas aegis defence line som fortification, och räknas samma fortification både för grundarmén och allies?
Flogger skrev:Om serpents förlorar möjligheterna att skjuta skölden, DÅ är de mer på samma nivå som chimeras, men inte riktigt.
Skölden är bra, absolut.
Men det är kombon Sköld + scatterlaser med reroll till helvetet som gör den über.
Woot?
Vill jag ha skytte så tar jag ngt som skjuter bra... Serpents skjuter mellanmjölk...
Det som gör dem broken bra e att de vägrar gå sönder.
Finns väl inget i Eldar armén som är bättre än serpents. Deras Dakka är stört bra. De träffar ju 80-90-% av sina skott varenda gång de skjuter. Helt vedervärdiga prylar.