Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Gonka Koff

Re: Januarirussen på Alphaspel 18 Januari

Inlägg av Gonka Koff »

Kreufeldt skrev:
fredrik skrev:Jag måste tyvärr avanmäla mig med kort varsel, jag har lyckats plocka upp en av förkylningarna som går runt på jobbet och kommer nog tyvärr inte vara i något skick för att spela turnerng imorgon. Jättesynd, för jag hade verkligen sett fram emot detta (och målat en massa nytt!) :cry:

Lycka till med turneringen! Thomas och Tomas nu hänger det på er att försvara klubbens ära! ;)
Tönt! Nezeril, Alvedon och en starköl, sen är det bara att spela! ;)
Håller med Kreufeldt. Det är mycket roligare att spela sjuk än att ligga hemma sjuk! =)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Gonka Koff skrev:
Kreufeldt skrev:
fredrik skrev:Jag måste tyvärr avanmäla mig med kort varsel, jag har lyckats plocka upp en av förkylningarna som går runt på jobbet och kommer nog tyvärr inte vara i något skick för att spela turnerng imorgon. Jättesynd, för jag hade verkligen sett fram emot detta (och målat en massa nytt!) :cry:

Lycka till med turneringen! Thomas och Tomas nu hänger det på er att försvara klubbens ära! ;)
Tönt! Nezeril, Alvedon och en starköl, sen är det bara att spela! ;)
Håller med Kreufeldt. Det är mycket roligare att spela sjuk än att ligga hemma sjuk! =)
Utan tvekan!
En bild säger mer än 1000 kaniner

Kimich

Inlägg av Kimich »

En fråga om Kingsgard, kanske redan tagits upp men tråden är 10 sidor nu. Är det inte bättre att den är precis som Heroic unit, dvs troop unit istället för troop choice? Det skulle nog bli lite jämnare mellan codexerna.

Användarvisningsbild
z3bb3

Inlägg av z3bb3 »

Kimich skrev:En fråga om Kingsgard, kanske redan tagits upp men tråden är 10 sidor nu. Är det inte bättre att den är precis som Heroic unit, dvs troop unit istället för troop choice? Det skulle nog bli lite jämnare mellan codexerna.
Jo, jag tänkte först så, men då det är en "negativ" effekt så är det ju egentligen ingen vits att C-Squadda en Kingsguard enhet.
Känns lite dumt att ändra regeln såhär pass sent. Särkilt då vissa kan ha tagit detta i beaktning när man byggt sin lista.
Ta med frågan tills imorgon bitti, så kan vi ju se vad folk tycker innan första matchstart.
Top 3 40k "performances"
Januarirussen (2014)Plac. 8/16
NOS Summerslam (2013)Plac. 7/12
Last man standing II (2014)Plac. 12/17

Kimich

Inlägg av Kimich »

Håller med om att det är försent att ändra men man tjänar på att C squada. Då varje Kingsgard choice blir svarare att slå ut då man kan lättare gömma ena 5an eller liknande. Samma sak för ig platoons som bara gömmer sina platoon command squads.

Men det kommer bli kul i vilket fall.

kraftman

Inlägg av kraftman »

Hej !

Min bil krånglar och vill inte starta i kväll så risken är att jag inte kommer hemifrån i morgon...Det blir bökigt att åka kommunalt med Ikeakasse och väskor..

Jag bor i Huddinge. Är det någon som bor i närheten och kan plocka upp mig i morgon med bil ?

Skicka ett PM i så fall. Vore evigt tacksam..
/Staffan

G0ndur

Inlägg av G0ndur »

Har PM:at dig. Bor i Älvsjö och har precis fått en ursäkt att inte traggla mig till bussen en lördagmorgon.
<Tau

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag kan inte komma i morgon. Är verkligen jätteledsen för det och ber om ursäkt för att det kommer så sent, det kom väldigt plötsligt. Ha det så trevligt imorgon
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

det ser ut som jag har förhinder imorgon har varit bortrest och vet inte om mitt jobb har erkänt min ledighets ansökan kommer ta med armen till jobbet men tror jag måste jobba ber om ursäkt för eventuell trubbel et orsakar.
/Kickern

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Bajs! Försovit mig. Tar taxi nu!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar