För så säger inte reglernaFlogger skrev:Det är dölöjligt. Klart som fasen man måste ha varit mer än 1 när man joinar enheten. Men så spelas det inte.bjorn skrev:så om de kan vara mer än en, så får man även om de inte är mer än en? Det låter ju dölöjligt.
//Björn
IC o MC
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: IC o MC
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det är väl frasen "units only ever consisting of 1 model... Can not be joined" som det hänger på.
"They cannot, however, join [...] units that always consist of a single model [...]" (fetstilen tillagd av mig)
Det är väl tolkningen av vad som menas med "always" som är problemet. De flesta tolkar det som att det räcker med att det finns en möjlighet att ha fler än en modell medans andra tolkar det som om den måste ha mer än en modell i en specifik match/lista.
Jag hör till mängden som tolkar det som att det räcker med att det finns en möjlighet att ha fler än en modell.
Det är väl tolkningen av vad som menas med "always" som är problemet. De flesta tolkar det som att det räcker med att det finns en möjlighet att ha fler än en modell medans andra tolkar det som om den måste ha mer än en modell i en specifik match/lista.
Jag hör till mängden som tolkar det som att det räcker med att det finns en möjlighet att ha fler än en modell.
Tau Commander får joina ensam riptide
GK Inquisitor får inte joina ensam dreadknight
Prime får inte joina ensam hive tyrant
Prime får joina en ensam carnifex
Suck..
Det är så efterblivet... Kan inte SWEFAQ gå in och klargöra denna regel? Jag anser att "always consists of...) innebär att om den i din armélista går själv så är den alltid själv i din armé och kan därför inte joinas.
GK Inquisitor får inte joina ensam dreadknight
Prime får inte joina ensam hive tyrant
Prime får joina en ensam carnifex
Suck..
Det är så efterblivet... Kan inte SWEFAQ gå in och klargöra denna regel? Jag anser att "always consists of...) innebär att om den i din armélista går själv så är den alltid själv i din armé och kan därför inte joinas.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Shit pomfritt, jag håller precis med Flogger!
Skall kolla om detta vart uppe i SVFAQn, eller höra mig för om det är något folk tycker skall in.
Skall kolla om detta vart uppe i SVFAQn, eller höra mig för om det är något folk tycker skall in.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Say whaaaaaatKatarsis skrev:Shit pomfritt, jag håller precis med Flogger!![]()
Fan vad nice
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det hade varit så braFlogger skrev:Say whaaaaaatKatarsis skrev:Shit pomfritt, jag håller precis med Flogger!![]()
Fan vad nice
//Björn
Re: Sv: IC o MC
Så en ensamm obbe, eller tyrant guard får isf inte joinas, men en riptide med 2 drones får. Intressant sätt att tolka reglerna.
Och hur många skulle skriva under på att en Tau Commander inte skulle kunna joina en ensam Crisis Suit, en ensam Broadside, eller en ensam Bodyguard bara för att du bara köpte en?
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK