Lite uppdatering på Plaguereapern. Kanontornet är nästan klart. Bara lite mer GS runt de orangea jättebölderna.
Tre av mina fem Spawns of Nurgle:
Här kommer en viktig fråga jag gärna tar emot lite feedback på. Ska huvudena vara metal- eller hudfärgade?
Som ni ser så har de fått robotansikten och ögonen ska målas som linser. Min första idé var att bara ansiktet skulle vara metallfärgat och själva huvudet skulle få samma färg som kroppen. Fast nu funderar jag på om det inte kan vara coolt om hela huvudet är metallfärgat. Vad tror du?
Julen medförde flera trevliga paket fö. En hel del bits som sorterats upp till olika projekt. Det blir not plague ogryns och beasts of nurgle längre fram.
Sen fick jag även en underbar bok av frugan: Abakan 2288 - Kallamity's World of Mecha Design (part 1). Bok full med foton på författarens scratchbyggda och galet snygga mechas. Här är ett smakprov på hans stil:
Recension med foto och film för den som vill se mer. Jag är så galet sugen på att bygga en walker av ngt slag!

Har börjat skissa på lite idéer men är inte helt nöjd. Vill hitte på ngn cool design som känns "wh40k warhound of nurgle" men ändå unik...