Preliminära Riktlinjer för kompen Gothcon 2014

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Olof

Re: Preliminära Riktlinjer för kompen Gothcon 2014

Inlägg av Olof »

Jag tycker land raider ligger fint på minuslistan. Tycker en godhammer eller krusse är riktigt bra i gothcon-format även om den bara innehållr en liten scoringenhet.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

@Rune

Du får även tänka på att Gothcon har ett klimat som är mycket snällare än många är vana vid. Jag tror många snällare arméer har problem med att hantera en stor enhet monster.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tja, så länge allt som presterar likvärdigt kompas ungefär likvärdigt så ska det inte vara några problem.
Jag kommer knåpa ihop en lista för bedömning lite senare. :)
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Loudhoward skrev:Webway portal för dark eldar? En "deepstrike möjlighet" som kostar en hel del, försvinner om bäraren dör och inte ger speciellt mycket bang for the buck. Speciellt inte om man tänker att duke ger deep till alla transporter, jets på transports ger deepstrike (om än lite sämre) och rasen i sig är mobil. Inte särskilt många val som tjänar mycket på portalen. Talos/chronos och något gående alternativ.
Ingen som tycker något om portalen?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Hmm.

Jag hade väl sett att i rätt lista kan den ju vara bra men allmänt kanske är att ta i. Dock är det ju en subjektiv komp så det är väl bättre att ge DE spelare en "headsup" på att den kan ses som rätt bra så man inte tror att den alltid slinker igenom.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Hmm.

Jag hade väl sett att i rätt lista kan den ju vara bra men allmänt kanske är att ta i. Dock är det ju en subjektiv komp så det är väl bättre att ge DE spelare en "headsup" på att den kan ses som rätt bra så man inte tror att den alltid slinker igenom.
Jag tycker den är riktigt kass i 6:th, men jag tror att ni väger den bra när ni ser listorna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Rafnir

Inlägg av Rafnir »

Uj uj uj...Man kanske skulle spela Chaos Space marines. Bara minus på Flygande Monster. Så en daemon prince med vingar och black mace som köttar massor e inte så farlig i komp. Nice

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Som sagt, det är ingen mall. En mace prins kommer inte vara bra för kompen.

Användarvisningsbild
Simb4

Inlägg av Simb4 »

Hur är det med codex inkvisition? Får vi använda det som primärt?

troligt

Inlägg av troligt »

Som primärt Dark Eldar spelare kan jag bara hålla med rörande Webway Portal, den torde nog inte vara med på listan.

Men det kommer förmodligen inte spela någon roll alls, jag minns inte sist i 6th när jag någonsin såg en lista med portal i längre, så chansen att den dyker upp på Gothcon är minimal, men om den väl gör det så skulle jag vara snäll mot den listan om jag vore kompgruppen.

// Danne

Skriv svar