Hej.
Är väldigt newbie när det gäller 6e editionen, har inte spelat sedan början på 5e, så ursäktar dumma frågor.
Kan en Rune Priest eller en BA Bibliotekarie blanda, tex Motww och Divination eller då Lance och Divination, powers från Codexen och från Regelboken eller behöver man välja en utav dem?
De jag inte får grepp om är eg samtliga av Imperiets armer - GK, Inq, IG, GK, SW, DA, BA.
Tack på förhand.
Ha det.
Blanda Powers
Re: Blanda Powers
Fråga nr2.
Har letat i regelboken men finner endast referenser till Rhinos och Razors. Är det möjligt att dra in 1st Wolf Guard i Termie Armour i en pod? Om nej: snopp. Om ja: Tar han fler platser?
Har letat i regelboken men finner endast referenser till Rhinos och Razors. Är det möjligt att dra in 1st Wolf Guard i Termie Armour i en pod? Om nej: snopp. Om ja: Tar han fler platser?
-
Valrosskorv
Han tar två platser, då modeller i Terminator Armour är Bulky (fast jag tror det står specifikt i C:SW i det här fallet).
Man väljer om man tar codex powers eller rulebook powers. Antingen eller.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Förklaringen till psychic powers för de flesta står i arméns FAQ. Ta en titt i dem så klarnar det nog lite gällande byten etc:)
Tack, missat FAQ:sen men många frågor besvarades sannerligen.
Fann dock att jag ej hittade något svar i dessa på en fråga.
C:Inq - Liber Heresius (ld test, ge: Split Fire, Counter, Scout, Hatred eller Fear till Inq och Squad) - Kan man ge det till Allies? Självklart då vettiga Allies (Battle Brothers) och inga andra fånigheter.
Fann dock att jag ej hittade något svar i dessa på en fråga.
C:Inq - Liber Heresius (ld test, ge: Split Fire, Counter, Scout, Hatred eller Fear till Inq och Squad) - Kan man ge det till Allies? Självklart då vettiga Allies (Battle Brothers) och inga andra fånigheter.
Ja, så länge som du kan joina enheten så går det.Havfre skrev:C:Inq - Liber Heresius (ld test, ge: Split Fire, Counter, Scout, Hatred eller Fear till Inq och Squad) - Kan man ge det till Allies? Självklart då vettiga Allies (Battle Brothers) och inga andra fånigheter.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"