ETC-uttagning

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: ETC-uttagning

Inlägg av DHettNeck »

Grattis till både Max och kickern!

Kommer dock sakna Esters, vem ska jag nog få dela rum med som också vill gå och lägga sig i tid ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Bronson

Inlägg av Bronson »

DHettNeck skrev:Grattis till både Max och kickern!

Kommer dock sakna Esters, vem ska jag nog få dela rum med som också vill gå och lägga sig i tid ;)
Har hört att bröderna Hesselberg brukar kunna ta det ganska lugnt ;)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Kul att både Kickern och Max får plats. Galet svårt att välja mellan dem.

Jag är verkligen glad att Per väljer att komma med som coach. Detta var en av de bästa nyheterna vi som lag kan få. Att ha en coach som kan ersätta någon om olyckan är framme, som kan stötta i listbyggandet och matchning samt och kanske främst har kunnandet nog att kunna ge bra feedback under spelets gång så attt laget vet vad som krävs (dvs spela safe, chansa osv). Dessutom är han en hyvens prick! Gratis öl vankas Per!

Men mest av allt vill jag skicka en liten hint av min stora beundran av Esters.

Att av olika anledningar vara stor nog och inse, för lagets bästa, att kliva av är stort av Olof som medmänniska. Att få spela på ETC är bland det roligaste jag kan komma på och att avsäga sig detta är, i min värld, inte lätt. Ord saknas, tyvärr är jag helt enkelt inte skriftligt duktig nog att förmedla detta bra nog.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm

Inlägg av Skcuzzlebumm »

Stort grattis till alla som är med laget. Som alltid det ser utt som ett tuff lag - hoppas att nu i år ni få tillbaka 1e platsen (och mest sporting på sammatid).

Syn att jag ska inte åker med skottland i år. Jag har andra planer till sommar och då ETC passer inte. Då kan jag förstå Olof om han kan inte med - sometimes real life just gets in the way.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Tröger: Jag har hört att pilsnerfarbron är ledig...
Hylander: Fint sagt!

Jag droppade från laget för att jag inte känner att jag pallar göra det förarbete som krävs med att nöta listor i ETC-format i flera månader. Istället för att åka dit och riskera att göra en medioker prestation pga dålig form vill jag släppa platsen till en mer motiverad herre. 2014 är casualåret!

Grattis till Max och Kickern! Heja Sverige!

*återgår till att greenstuffa plaguemarines*
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Dags att se framåt.

Då uttagningsdatumen är ändrade inför detta året, för att kunna ge laget bättre förberedelser, så utses kaptenen för laget idag, 1 september, av top 3 på rankingen. Olof Svensson(1), Joakim Engström(2) och Jag(3) vill att Daniel Hesselberg styr upp skutan för 2015 års turnering.

Daniel har dessutom den goda smaken att acceptera.

Därmed överlämnas arbetet med laguttagningar för resterande platser till Daniel.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tack för åter visat förtroende Topp 3. Det är med skräckblandad förtjusning som jag tackar jag till detta igen. Jag vet vilket arbete som ligger bakom detta, dels för kaptenen men också för alla spelare. Men jag bestämde mig att tacka ja - då jag inte vill avsluta min karriär som ETC kapten på fjortonde plats.

Så tack igen. Ser fram emot ett nytt spännande spelår och förberedelse år.

Mvh

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Kör hårt! Nu jävlar är det pallen som gäller.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Papa D skrev:Men jag bestämde mig att tacka ja - då jag inte vill avsluta min karriär som ETC kapten på fjortonde plats.
Jag tror på er; ni kan lätt ta er ner till botten 50% och slå Island i fairplay!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Trams katarsis.. Bara för att ni hade tur och kom bättre än oss, NÅGONSIN!

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Skriv svar