Imperial Knights?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Excessus

Re: Imperial Knights?

Inlägg av Excessus »

Vaaa, var Andy Chambers i Lund? Jag trodde han var i Malmö...eller var det jag som var i Lund? Mitt minne från den tiden är lite lagom suddigt, haha! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Excessus skrev:Vaaa, var Andy Chambers i Lund? Jag trodde han var i Malmö...eller var det jag som var i Lund? Mitt minne från den tiden är lite lagom suddigt, haha! :D
Jag tror vi var i Lund åtminstone.. Det är några år sedan nu men vi tog tåget söderut från Eslöv till en större stad. Lund/Malmö.. Potato Potato. :D

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Röde skrev:
Mortarion skrev: Men nu ska jag sluta att fylla ryktestråden med mitt gnäll.
Nej för all del... Jag gillart!
Håller med. Det är en intressant diskussion som Mortarion & Kaptenen för. Men den kanske bör lyftas över till en separat tråd :-)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Denkan skrev:
Röde skrev:
Mortarion skrev: Men nu ska jag sluta att fylla ryktestråden med mitt gnäll.
Nej för all del... Jag gillart!
Håller med. Det är en intressant diskussion som Mortarion & Kaptenen för. Men den kanske bör lyftas över till en separat tråd :-)
Näh. De är ju redan släppta, så nu är det inte ett rykte längre, nu borde det vara fritt fram och diskutera åsikter om dem. :D

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

"We have spoken to Jes Bickham and he has given us the following response with regards to the rules for the Imperial Knights: The Imperial Knights don't occupy any force organisation slots, they are not Lords of War, they are an army unto themselves. Something we forgot to say is that all Imperial Knights are scoring units, and if you're playing 3-6 as a primary detachment, pick one as your Warlord.

As Tyranids are unable to Ally with any other armies, due to their natural desire to devour everything in their path, they cant ally with the Imperial Knights either."
Okies, alla utom Tyranider då.. ;)

Men känns rätt diffust att lyssna på någon som mailat GW... =)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Kaptenen skrev:Jag gråter inombords över att de suddar ut codexgränserna mer och mer.
1997 satt jag i en sunkigt upplyst skolsal på en gymnasieskola i Lund. Sydcon.
Jag lyssnade på Andy Chambers som berättade om hur de såg på de olika arméerna.
Det fanns enheter som var varje armés kärna, något unikt som skiljde dem från resten, som andra inte kunde få.
Detta var viktigt att följa för deras designteam, även om det var olika space marine arméer.
Blood Angels hade sitt Death Company. Dark Angels hade Death Wing och Ravenwing.
Varför var det viktigt?

Det var viktigt för att ge arméen en egen karaktär och ett eget spelsätt, att skilja arméernas styrkor och svagheter från varandra och därmed få mer variation i spelandet, men det var också viktigt för att få spelarna att känna sig unika.
Att komma till en turnering och vara den enda spelaren som hade en sorts enheter drev spelarna till att få starkare band till sina arméer och att utveckla dem mer.
Det var tanken då. Sten, sax, påse - alla arméer hade inte alla verktyg, men du kunde ha en jävligt vass sax.

Nu är det Sten, stor sten, hård sten, sax, tygsax, påse, ica-kasse, sopsäck - alla kan ha allt.
Detta är en utveckling som jag minns började ungefär 1998 i och med 3rd edition, förmodligen ännu tidigare. Minns särskilt hur en av veteranerna då klagade på hur alla egenheter försvunnit när 2nd blev 3rd. Då handlade det förvisso om att alla regler var samma. Aha-där-är-din-lightning-claw-kopia. Jaså-har-alla-power-fists-nu?

Användarvisningsbild
fredrik

Inlägg av fredrik »

Senaste ryktet från Faeit säger att det skall komma ut en codex den 8:e mars, med preorders nu till helgen.

http://natfka.blogspot.se/2014/02/1st-w ... erial.html

Härligt! :)

xedric

Inlägg av xedric »

fredrik skrev:Senaste ryktet från Faeit säger att det skall komma ut en codex den 8:e mars, med preorders nu till helgen.

http://natfka.blogspot.se/2014/02/1st-w ... erial.html

Härligt! :)
helt självisk utan tanke på hur spelet kommer påverkas: hoppas chaos kan alliera! vill konvertera en nurgle-knight!!! :wub:

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Blir att vänta till boken släpps innan köp.
Blir det så att alla kan ha den skiter jag nog i det. Bättre att köpa en bättre begagnat när alla tröttnat på 40k.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ibland tror jag att chaosgudarna faktiskt finns, och att de manipulerar forumen för att kunna äta gott på alla negativa känslor! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar