Imperial Knights?

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lillen

Re: Imperial Knights?

Inlägg av Lillen »

Håller med!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Det enda problemet är väl egentligen D vapen? Superheavies är det väl inga sjuka problem med i sig själva eller?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Excessus skrev:Det enda problemet är väl egentligen D vapen? Superheavies är det väl inga sjuka problem med i sig själva eller?

Helt klart. Är man så rädd för D-vapen kan man husregla dem som S10 AP1 Ignore cover, ordnance o.s.v.

I övrigt är inte super heavies mycket bättre än t.ex. Wraithknights (som är en typisk super Heavy utan D-vapen).
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nä jag är inte rädd för att spela mot Super Heavies och Gargantuan Creatures. Det har jag gjort sedan de första Hierodulreglerna släpptes, way back. D-vapen däremot suger. Jag är inte så sugen på att deploya en massa gubbs jag har lagt ner min själ i att måla för att plocka bort dem, inte mindre än, dussinvis åt gången...

Det är lite som när man byggde modeller när man var liten och fyllde dem med smällare... Det är roligt en gång.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Röde skrev:Nä jag är inte rädd för att spela mot Super Heavies och Gargantuan Creatures. Det har jag gjort sedan de första Hierodulreglerna släpptes, way back. D-vapen däremot suger. Jag är inte så sugen på att deploya en massa gubbs jag har lagt ner min själ i att måla för att plocka bort dem, inte mindre än, dussinvis åt gången...

Det är lite som när man byggde modeller när man var liten och fyllde dem med smällare... Det är roligt en gång.

D-vapen har ofta en large blast, alltså 5". Som Max borde den kunna plocka bort 3-5 figurer om du spridit ut dig ordentligt. Enda undantaget är väl Eldar Cobran som har en 10" D-vapen platta.

Men jag är helt för en turnering som tillåter allt, släpp allt fritt och sätt D på S10 AP1 Armourbane, Fleshbane, Ignore Cover o.s.v.
Gärna på 2000p så man verkligen måste offra något för en super heavy, de är dyra av en anledning.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Flogger skrev:Är ni seriöst rädda för 2 Leman russ battle tanks (lika tåliga som en Knight)? Trams...
För min del har det inte att göra med att den inte skulle gå att döda, eller ens att den är bruten. Huruvida ett val är för bra för sina poäng eller inte överlåter jag till mer tävlingsinriktade människor.

Så jag försöker inte övertyga folk om att det enda logiska är att banna Knights utifrån något slags spelbalansperspektiv. Mina skäl är rent egoistiska. Jag gillar inte när enstaka modeller/enheter blir för dominerande, oavsett om de är prisvärda eller inte. Om man skulle införa regler om att ingen enhet får kosta mer än 250 poäng, max en modell per armé får kosta mer än 150 poäng och ingen modell får kosta över 200 poäng så hade jag jublat. Då hade 40k blivit mycket mer likt det spel jag vill spela. Sen hade det givetvis fortfarande funnits obalanserade saker även med de begränsningarna. Men det hade varit ett steg i rätt riktning enligt mitt tycke. Och det hade också gått tvärs emot de senaste årens utveckling i 40k.

Sen inser jag också att många inte hade gillat det spelet. Jag menar bara att jag hade gjort det. Och därför ogillar jag Knights, Riptides, wraithknights, superheavies, osv...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Mortarion skrev:
Flogger skrev:Är ni seriöst rädda för 2 Leman russ battle tanks (lika tåliga som en Knight)? Trams...
För min del har det inte att göra med att den inte skulle gå att döda, eller ens att den är bruten. Huruvida ett val är för bra för sina poäng eller inte överlåter jag till mer tävlingsinriktade människor.

Så jag försöker inte övertyga folk om att det enda logiska är att banna Knights utifrån något slags spelbalansperspektiv. Mina skäl är rent egoistiska. Jag gillar inte när enstaka modeller/enheter blir för dominerande, oavsett om de är prisvärda eller inte. Om man skulle införa regler om att ingen enhet får kosta mer än 250 poäng, max en modell per armé får kosta mer än 150 poäng och ingen modell får kosta över 200 poäng så hade jag jublat. Då hade 40k blivit mycket mer likt det spel jag vill spela. Sen hade det givetvis fortfarande funnits obalanserade saker även med de begränsningarna. Men det hade varit ett steg i rätt riktning enligt mitt tycke. Och det hade också gått tvärs emot de senaste årens utveckling i 40k.

Sen inser jag också att många inte hade gillat det spelet. Jag menar bara att jag hade gjort det. Och därför ogillar jag Knights, Riptides, wraithknights, superheavies, osv...
Och jag är precis tvärtom, vill leka med så stora leksaker som möjligt :wub:

Lakhota

Inlägg av Lakhota »

Nu är det ett CC vapen med D-styrka...
Som kommer träffa 2/4 attacker, och ja, 2 modeller dör på 2+...

Att skjutvapen med D styrka gör sina jobb är ju bara bra. Det ska dö mycket saker i Apocalypse-matcher där de hör hemma. Det är ju lite fler saker på bordet och om inte saker dör så kommer matchen ta en evighet... Problemet med skjutvapen som ar S: D är när de kommer in i 1750-1850 matcher med templates etc. FW har ju skött det snyggt med LoW där de inte får kosta mer än 25% av hela listan, och då modeller med D-vapen kostar en hel del skulle du inte se dem i matcher under 2500p, en del behöver över 3000p för att få fieldas. En Revenant skulle tex behöva 3600 innan den får vara med o leka, och på 3600p så kommer inte motståndaren helt utan medel för att ta ut en Revenant heller.

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Nu är jag nog forumblind, men har det sagts hur många hullpoints Knighten har?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Denkan skrev:Nu är jag nog forumblind, men har det sagts hur många hullpoints Knighten har?
6 hullpoints

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar