Imperial Knights?
Re: Imperial Knights?
Melta lär ju tvåla till dom rejält också, och det har väl nästan alla arméer i spelet tillgång till. Eftersom knightsen måste trycka upp för att vara farliga lär det ju finnas gott om tillfällen att komma inom meltarange.
De är i codexen!fredrik skrev:Det enda man får med i regelväg i boxen är statsen för en knight, reglerna för beväpning och specialreglerna (inkl alla regler för superheavies) saknas tyvärr.Flogger skrev:Det sägs att man får reglerna till dem med när man köper dem. Om detta stämmer faller ju argumenten att det är en escalation/apocalypse-enhet p.g.a. Att reglerna finns i de böckerna
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

men om jag förstår det rätt så kan inte Chaos alliera sig med Knightsen?
- bolterochkniv
håller inte med. dels tycker jag att knighsten kan fylla en funktion som vakt åt ens egna enheter. t.ex. så har ju space marinnes svårt att hantera flygprinsar som enkelt tuggar i sig deras scoring, men det kommer kännas jävlligt läskigt att charga in när det står en instant death gubbe där som kommer plocka bort ens dyra prinsar nästa runda. eller charga in med typ fleshhounds som kommer bli stampade sönder och samman.fredrik skrev:Eftersom knightsen måste trycka upp för att vara farliga lär det ju finnas gott om tillfällen att komma inom meltarange.
sen tror jag inte heller att det är så himla lätt att ta bort 6 hp med av12-13 där en del av träffarna kommer plockas bort pga invulsave, inte ens med melta. särskilt inte om motståndaren pushar med mer än bara en knight för 370 pts. det känns sjukt jobbigt att hantera 1380 pts white scar bikers till exempel, om man dessutom måste försöka få bort en stormande jättewalker.
Elias Österlund
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."
Jag gillar faktiskt knighten även om jag var mycket skeptisk först. Det enda som jag inte är säker på är hur vissa arméer ska kunna hantera den men vill se den i action först innan jag säger allt för mycket
Demonprinsar kan ju bara charga skiten. Vad ska den göra? Två prinsar som chargar både slå ihjäl den. Sedan om den överlever träffar den väl på femmor när den träffar, vilket innebär typ 1 hit vilket är D3+1 wound på EN prins.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
De är säkert skoj att möta någon gång då och då. Men om de blir tillnärmelsevis så poppis som Eldar Kniggiten och stora Tau kostymen så kommer det bli rätt så enformigt att spela...
(Jag tycker det är rätt enformigt att möta alla dessa flygprinsar med MoN också iofs.)
(Jag tycker det är rätt enformigt att möta alla dessa flygprinsar med MoN också iofs.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ja, han har gjort en riktigt cool konvertering! Och nej, chaos kan ju såklart inte alliera sig med knektarna. Vi får ju inte ha samma leksaker som lojalisterna, det vore ju fusk!xedric skrev:men om jag förstår det rätt så kan inte Chaos alliera sig med Knightsen?
Demonprinsar kan inte ha MoN, och tar de DoN så får de skylla sig själva när de inte kan förfölja folk när de har vunnit närstriden.Röde skrev:(Jag tycker det är rätt enformigt att möta alla dessa flygprinsar med MoN också iofs.)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Excessus skrev: Demonprinsar kan inte ha MoN, och tar de DoN så får de skylla sig själva när de inte kan förfölja folk när de har vunnit närstriden.
Vet du hur bra det är att inte behöva sweepa när man möter ATSKNF? Fucking amazing is what.
1-2 marines överlever närstriden men flyr, du slipper förfölja och är fri i dina nästa runda, kan börja flyga och vector strikea ihjäl dem samtidigt som du är säker i luften. Det är inte alltid dåligt att vara Långsam och Meningsfull
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen