FAN VA KUL!
FAN VA KUL!
Hade en liten turnering i varberg idag med killteam http://tok.sverok.net/data/kill_team_regler.pdf
Byggde en lite varierad lista utan alltför mkt ost.
Jokarero 35
Deathcult Assasin 15
Crusaider 15
5x Acolyte med stormbolter 35
2x Acolyte med plasmagun 28
Acolyte med meltagun 14
Chimera 55
Spelade 4 matcher mot:
Necrons (5 wraiths)
Dark Eldar (10 warriors i en raider)
Blood Angels (3 DC, attackbike, massa scouter)
Eldars (Scorpions och hökar)
Började kl 11 och var klara kl 16 och då ingick en lunchpaus.
Vi hade ingen komp men ingen hade försökt osta heller (inga 30 orker eller 50 conscripts eller nurgle bikes osv...)
Galet kul och ett lätt sätt att lira lite. Jag tror jag måste göra någon deathwatchmålade grupp till nästa gång och då blir det kanske Sternguards/Vanguards/Interceptors... Varierat vill jag ha det i alla fall (därav valet av henchmen).
Jag kan bara rekommendera detta!
Byggde en lite varierad lista utan alltför mkt ost.
Jokarero 35
Deathcult Assasin 15
Crusaider 15
5x Acolyte med stormbolter 35
2x Acolyte med plasmagun 28
Acolyte med meltagun 14
Chimera 55
Spelade 4 matcher mot:
Necrons (5 wraiths)
Dark Eldar (10 warriors i en raider)
Blood Angels (3 DC, attackbike, massa scouter)
Eldars (Scorpions och hökar)
Började kl 11 och var klara kl 16 och då ingick en lunchpaus.
Vi hade ingen komp men ingen hade försökt osta heller (inga 30 orker eller 50 conscripts eller nurgle bikes osv...)
Galet kul och ett lätt sätt att lira lite. Jag tror jag måste göra någon deathwatchmålade grupp till nästa gång och då blir det kanske Sternguards/Vanguards/Interceptors... Varierat vill jag ha det i alla fall (därav valet av henchmen).
Jag kan bara rekommendera detta!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Re: FAN VA KUL!
Ser ut att vara kul. Värt att testa, faktiskt.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Trevligt! Är reglerna väldigt lika de nya Kill Team reglerna? Inte läst dem än...
Jag vet inte jag har inte koll på några killteam regler (inte ens dessa vi spelade med! )
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Det är precis de reglerna som kom i senaste Kill Team. Köpte digitala igårfrigobben skrev:Trevligt! Är reglerna väldigt lika de nya Kill Team reglerna? Inte läst dem än...
Tycker Killteam verkar helt fantastiskt kul, finns så många tuffa idéer man kan köra på. Plutonen som försvann eller ett gäng boyz på en liten raid.
Jag hade lätt åkt på en killteam endagars turnering.
Jag hade lätt åkt på en killteam endagars turnering.
Detta var andra gången jag spelade kill team och det växte nåt enormt på mig.
Jag bygger i skrivandets stund på mitt inkvisitionsteam ^^
Jag bygger i skrivandets stund på mitt inkvisitionsteam ^^
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Måste man inte ha en inquisitor för att få ta en squad henchemen? Eller gäller det inte i detta format?
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Eftersom det är killteam kan andra regler gälla
Mjo, det får vi allt ta och göra om!