Imperial Knights på frammarch...

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Poet

Re: Imperial Knights på frammarch...

Inlägg av Poet »

Problemet jag ser med super-heavies, Lords of war, escalation och alla andra tillägg som GW nu försöker sälja på oss är att speldynamiken ändras HELT.. inte nog med att GW är så jävla greedy att dem lägger till nya saker _Hela_ tiden som folk måste köpa (för att ens kunna spela spelet kompetativt).. dessutom kommer folk dyka upp med yber-jättar som inte går att kontra om man själv inte har en yber-jätte.. detta i slutändan leder ju till att ALLA har massa jävla jätte gubbar som står i ett hörn och skjuter på varandra.. Kul? Not so much! Tar ju bort allt som har med taktik och skill att göra..

Knightsen är ju ett fantastiskt exempel på detta...6 hull points, 4+ invo, explodes tar d3 hullpoints.. och scoring.. helt SJUKT löjligt.

Hata GW för att dem är så sjukt greedy och nu mera verkar skita i spelet.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Knights som allierade är inte scoring, de har inte 4++ 360° samtidigt, de kan fortfarande glansas ihjäl som allt annat, pens gör det bara snabbare...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Tror inte de kommer vara så hilma svåra att få ner. S7 kan ju ta ner den.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag tycker inte man ska tillåta Knights om man inte tillåter andra super heavies.

LBK mallen kommer snart och med super heavies och IA och allting. Då kommer spelet fortfarande vara roligt och de som vill spela stora saker får göra det men kommer få betala komp för det.

Men som någon sade, jag mötet hellre EN imperial Knight än enhet broadside med Batman.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonas

Inlägg av Jonas »

Flogger skrev:Men som någon sade, jag mötet hellre EN imperial Knight än enhet broadside med Batman.
True that!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Poet skrev:Problemet jag ser med super-heavies, Lords of war, escalation och alla andra tillägg som GW nu försöker sälja på oss är att speldynamiken ändras HELT.. inte nog med att GW är så jävla greedy att dem lägger till nya saker _Hela_ tiden som folk måste köpa (för att ens kunna spela spelet kompetativt).. dessutom kommer folk dyka upp med yber-jättar som inte går att kontra om man själv inte har en yber-jätte.. detta i slutändan leder ju till att ALLA har massa jävla jätte gubbar som står i ett hörn och skjuter på varandra.. Kul? Not so much! Tar ju bort allt som har med taktik och skill att göra..

Knightsen är ju ett fantastiskt exempel på detta...6 hull points, 4+ invo, explodes tar d3 hullpoints.. och scoring.. helt SJUKT löjligt.

Alltså.....det är helt ok att använda "dom" om man är osäker på "de" och "dem". Faktiskt.
*språkpolisen*

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Problemet jag ser med super-heavies, Lords of war, escalation och alla andra tillägg som GW nu försöker sälja på oss är att speldynamiken ändras HELT.. inte nog med att GW är så jävla greedy att dem lägger till nya saker _Hela_ tiden som folk måste köpa (för att ens kunna spela spelet kompetativt).. dessutom kommer folk dyka upp med yber-jättar som inte går att kontra om man själv inte har en yber-jätte.. detta i slutändan leder ju till att ALLA har massa jävla jätte gubbar som står i ett hörn och skjuter på varandra.. Kul? Not so much! Tar ju bort allt som har med taktik och skill att göra..

1. Förstår inte problemet med att speldynamiken ändras? Det gör den så fort ett nytt codex släpps.

2. För att super heavies tillåts betyder det inte att ALLA kommer ta dem.

3. Det krävs inte super heavies för att döda super heavies, voltaic stavar och meltor gör jobbet bra. En enhet med 10 sternguards med combi-meltor snittar ihjäl en Warhound Titan, t.ex.

4. Detta tar inte bort taktik från spelet eller gör det tråkigare. Vad baserar du det på?

Hur många matcher har du spelat med/mot super heavies?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Förstår inte heller vad du (Jimmy alltså) menar med att man måste ha det avsolut senaste i ett kompetativt klimat? Nu är jag kanske inte den mest turnerings-vane men jag läser och lyssnar tillräckligt för att ändå påstå att statistiken talar emot dig.

Och att GW tycker att spelbalans är sekundärt är det nog ingen som förnekar.. Inte ens GW själva..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

L3go skrev:Förstår inte heller vad du (Jimmy alltså) menar med att man måste ha det avsolut senaste i ett kompetativt klimat? Nu är jag kanske inte den mest turnerings-vane men jag läser och lyssnar tillräckligt för att ändå påstå att statistiken talar emot dig.

Och att GW tycker att spelbalans är sekundärt är det nog ingen som förnekar.. Inte ens GW själva..
Nja såklart att varje nytt codex ändrar spelet men det ändrar spelet mindre än vad superheavies gör. Att sedan Dessa klumpar blir avgörande påverkar ju taktiken en hel del. Eftersom superheavies kostar ca 3x så mkt som en tia marines så kommer du ju får en tredjedel mindre val och mer och mer blir det lite tärning som avgör.

Personligen så gillar jag inte att stora, dyra enheter skall avgöra. Men som sagt jag vill ha ett balanserat spel som är rättvist. GW vill ha hobbyfest och mer pengar såklart..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag har inget emot Knightsen i sig, men att FOC är snudd på skrotad och att de flesta kan lägga på en massa extra grejer från lite varstans tror jag tar bort den sköna synen när rummet är fullt av pure-blood codex arméer.

Får se hur det utvecklar sig, men i en kompetetiv värld där alla kan välja på allting kommer alla att välja ungefär samma sak med tiden, något kommer visa sig vara bäst.
Jag tycker det skulle vara en tråkig syn om slagen på tävlingsnivå utvecklades till att bli ungefär samma jättegubbar som gör upp och sedan lite 28mm gubbar som ser ut som garnityr kring fötterna på dem.

Skriv svar