Hur får jag bort lim och färg på bäst sett???

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Neth_Oni

Re: Hur får jag bort lim och färg på bäst sett???

Inlägg av Neth_Oni »

såpan tar längre tid, skulle säga ca en vecka

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:såpan tar längre tid, skulle säga ca en vecka
Geh! Det var lång tid! Tålmodighet är inte min bästa dygd...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

då skulle jag säga t-röd, går betydligt snabbare men har halvdan effekt på plastmodeller och kan även förstöra plasten (den blir mjukare, vissa detaljer blir "blurriga") men är oslagbart effektivast på metallmodeller

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ja det är plastmodeller, och nya sådana, dvs mycket detaljer...

Det blir väl grönsåpa då... :(
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Ursäkta trådkapningen, men hur länge skulle metallfigurer behöva ligga i t-röd? Över natten?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

jag tror att jag har dem i längre än jag behöver, men har iaf vid kortaste tillfället kunnat skrapa bort färgen efter 4h, men då vad inte modellen skyddslackad (vet inte om det spelar ngn roll faktiskt)

Användarvisningsbild
Bengt

Inlägg av Bengt »

Neth_Oni skrev:då skulle jag säga t-röd, går betydligt snabbare men har halvdan effekt på plastmodeller och kan även förstöra plasten (den blir mjukare, vissa detaljer blir "blurriga") men är oslagbart effektivast på metallmodeller
Tycker Aceton har mer krut än t-röd. Aceton förvandlar dock plastfigurer snabbt till gegga.

Wurrkop

Inlägg av Wurrkop »

Neth_Oni skrev:då skulle jag säga t-röd, går betydligt snabbare men har halvdan effekt på plastmodeller och kan även förstöra plasten (den blir mjukare, vissa detaljer blir "blurriga") men är oslagbart effektivast på metallmodeller
Hade ett gäng marines i t-röd i flera veckor utan skador, plasten har tagit lite färg av primern eller så har inte all primer gått bort men alla detaljer är som dom ska.

Skriv svar