Imperial Knights på frammarch...

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Imperial Knights på frammarch...

Inlägg av refabricated »

elaktomte skrev:Lär ju bli roligare iallafall, när man har en codex som inte är så gammal att man köpte den med bärnsten...
Haha! Bästa på länge!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

NIB

Inlägg av NIB »

Mahkal skrev:Man börjar ju undra hur Tyranids ska kunna hantera den där jävla klumpen
En massa flygare eller gå hem.

Fantasia Fanatic funderar på att tillåta dem endast som allies i nästa turnering i höst. Blir lite mindre jobbigt när dom inte scorar iaf.

Apropå allies/data slates och Tyranider - ser att en del turneringar i amerikat funderar på att köra med primary force (din codex) och en annan valfri källa - kan vara allies, en formation, Inquisition osv. Lite roligare för nidsen att få vara med och bryta FOCen (genom data slates).

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Bör tilläggas att Imperial Knights är scoring men INTE denial. Detta innebär att om du har en scoring enhet på ett objektiv där det står en imperial knight så tar DU objektivet (din enhet denyar honom men han denyar inte dig).

Angående formations och dataslates så släpp skiten fri. Kul att Tyranids kan vara med och leka också.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonke

Inlägg av Jonke »

Fast om knighten parkerar sig mitt på ett objektiv så är basen så fet att ingen kan komma inom 3 tum (har jag hört, det låter inte helt sannolikt). Hur stor är basen 150x75 mm?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jonke skrev:Fast om knighten parkerar sig mitt på ett objektiv så är basen så fet att ingen kan komma inom 3 tum (har jag hört, det låter inte helt sannolikt). Hur stor är basen 150x75 mm?
Men så spelas det ju lite olika. En del arrangörer tillåter inte att man står ett objektiv.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Röde skrev:
Jonke skrev:Fast om knighten parkerar sig mitt på ett objektiv så är basen så fet att ingen kan komma inom 3 tum (har jag hört, det låter inte helt sannolikt). Hur stor är basen 150x75 mm?
Men så spelas det ju lite olika. En del arrangörer tillåter inte att man står ett objektiv.
Oj, det var ny regel för mig.

Max

Inlägg av Max »

Flogger skrev:Bör tilläggas att Imperial Knights är scoring men INTE denial. Detta innebär att om du har en scoring enhet på ett objektiv där det står en imperial knight så tar DU objektivet (din enhet denyar honom men han denyar inte dig).

Angående formations och dataslates så släpp skiten fri. Kul att Tyranids kan vara med och leka också.
Angående fordon som är scooring generelt så är dom denial. Går att förstå rätt enkelt i GK faqen, som säger att om en dread blir scooring så blir den också denial då den är scooring. Men då jag inte läst IK codexen kanske det står utryckligen att dom inte deniar?

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nu har jag bara skummat lite i min Knight Codex (som jag skaffat idag :D ) men jag kan inte minnas att jag läst något sådant hittills...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Röde skrev:
Det är dock sjukt ovanligt att någon kör med en sådan house rule.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Re: Sv: Imperial Knights på frammarch...

Inlägg av Pappersbåt »

Flogger skrev:Bör tilläggas att Imperial Knights är scoring men INTE denial.
Är inte scoring units denying units per automatik? Eller det kanske är någon regel tillhörande knektarna?

Gällande att stå på objektiv, tänk om man kör med icke platta objektiv som exempelvis jag :)

Skickat från min GT-N7105 via Tapatalk
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Skriv svar