hive guards + doom of malantai
Re: hive guards + doom of malantai
Tycker att det vore klockrent om den kan döda folk i fordon. Alla saker som på något vis nerfar mechat bidrar ju till ett roligare spelklimat.
Haha klockren!
... Don't cry, they'll be allowed.
... Don't cry, they'll be allowed.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
mek kompas ju ganska hårt. Jag tror att folk har olika åsikter om vad som är roligt att spela med. En del verkar gilla mechat, en del verkar inte gilla det.Jacke skrev:Alla saker som på något vis nerfar mechat bidrar ju till ett roligare spelklimat.
Edit: tog bort spam.
Senast redigerad av 3 n00bn, redigerad totalt 4 gång.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Amagawd it's the bad guy from Iron Man, only with hair!
Han lirar lätt nya niderna.. målar modeller i bakgrunden.
Han lirar lätt nya niderna.. målar modeller i bakgrunden.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Jo det är antagligen därför 9/10 spelar mechat.Lama bilder åsido.. mek kompas ju ganska hårt.
-
Jocke Rapp
- Site Admin
Sluta upp med att posta irrelevanta bilder och filmer i regeldiskussionerna, tack. Och håll er gärna till ämnet.
/ Ond admin
/ Ond admin
- theWatchman
Som jag ser det får vi överlåta det till SweFAQ:en, inte tillåt att targetta saker i bil = kompa den hårt, tillåta den att targetta saker i bilar = totalt kompMORD!
Jag har tittat lite mer på den nu och ser inte hur den är så sjukt galet bra. Kan någon förklara det för mig? Den deepar ner, scattrar 7" och hoppar ut. En enhet är inom 6" och den suger kanske lite blod. Sedan blir den chargad/eller beskjuten och dör i närstrid eller av instant kill.
Jag ser att den är bra men förstår inte vad som är så extremt bra... Om den deepar ned perfekt och motståndaren har träng ihop samtliga sina figurer på ett enda ställe och denne slår dåligt så kan den göra bra ifrån sig en runda. Sen dör den. Om den inte deepar så blir istället effekten att den dör runda 1. Den ignorerar inte cover eller invul save så jag skulle säga att LOS är blockad om man sitter i en bil och därmed får cover save. Så vad är problemet?
Jag ser att den är bra men förstår inte vad som är så extremt bra... Om den deepar ned perfekt och motståndaren har träng ihop samtliga sina figurer på ett enda ställe och denne slår dåligt så kan den göra bra ifrån sig en runda. Sen dör den. Om den inte deepar så blir istället effekten att den dör runda 1. Den ignorerar inte cover eller invul save så jag skulle säga att LOS är blockad om man sitter i en bil och därmed får cover save. Så vad är problemet?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- theWatchman
Den kan troligen få in minst två till tre mål då den deepar, detta borde göra att man kan få upp Ld till runt 10 på en runda och sedan bränna en stor S10 blaffa, allt detta innan fienden kan reagera. Nästa runda tar den åter igen och suger själar på enheter inom 6 i början av shooting, alltså innan fienden har hunnit skjuta på den. Om man tänker charga den så måste man ju vanligen sätta sin enhet inom 6 i movementen och då blir man själa avsugen innan man kan charga.egge skrev:Jag har tittat lite mer på den nu och ser inte hur den är så sjukt galet bra. Kan någon förklara det för mig? Den deepar ner, scattrar 7" och hoppar ut. En enhet är inom 6" och den suger kanske lite blod. Sedan blir den chargad/eller beskjuten och dör i närstrid eller av instant kill.
Inga coversaves gäller då det inte är en shooting attack! Kan man tagetta saker i bilar får man då heller ingen cover, det enda som hjälper är invo-saves. Ska man börja skjuta på den så savar den iaf bort 2/3 av alla attacker som kan insta döda den. Det kan bli knepigt att på enkelt sätt få bort den om man inte har väldigt mycket mobilt S8+ skytte som klämma åt den hur fippligt den än deployar. Om man inte får bort den första rundan kan det bli riktigt farligt...