Öhman's paintlog
Re: Öhman's paintlog
Jag väljer att bedömma den för vad det är, och som spelpjäs är den väldigt bra. Där får du ett "bra jobb!" och det förtjänar du!
Twitter: xdanskx
Winning is a theme!
twitter: xdanskx
Dagens Mulle Meckande, vi får hoppas att det inte blir soppatorsk, som man säger på Mars

Snygg tank!
Det ser hårt ut att möte tre såna!
Det ser hårt ut att möte tre såna!
Tack!
Ja lirat två dagar i streck. De är rätt bra, man ska bara placera dem rätt
Ja lirat två dagar i streck. De är rätt bra, man ska bara placera dem rätt
Verkligen mycket snygg! Hur gör du för att måla vitt? Jag ska precis börja med min world eater contemptor (som ska bli vit och blå) men är lite osäker på hur jag ska göra för att få den där lite avskavda och nedgångna looken.
Tips tas väldigt tacksamt emot...
Tips tas väldigt tacksamt emot...
Chipping Medium från Vallejo är jäkligt bra. Svampar som rivs itu och duttas med färg ger bra random effekter.
Grunda modellen med mörkgrå nästan svart primer. Spruta på lite chipping medium och låt det torka lite sen är det väl bara till att spraya på med ljusgrå färg och sedan vitt. Ta vatten blandat med typ en liten droppe alkohol. Borsta sedan på med styva penslar eller tandborsten. När det har torkat så washa med en blå+svart oljefärg. Måla på med thinner sedan så all överflödig olja försvinner så har du väl en bra grund att arbeta ifrån
Grunda modellen med mörkgrå nästan svart primer. Spruta på lite chipping medium och låt det torka lite sen är det väl bara till att spraya på med ljusgrå färg och sedan vitt. Ta vatten blandat med typ en liten droppe alkohol. Borsta sedan på med styva penslar eller tandborsten. När det har torkat så washa med en blå+svart oljefärg. Måla på med thinner sedan så all överflödig olja försvinner så har du väl en bra grund att arbeta ifrån
Wow! Tack för svaret! Jag ska faktiskt följa dina instruktioner till punkt och pricka redan nu i helgen.

Funkar med hårspray också istället för chipping medium
Winning is a theme!