7th edition förändringar

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
fredrik

Re: 7th edition förändringar

Inlägg av fredrik »

Flogger skrev:
fredrik skrev:
Flogger skrev:Förutom att en enhet bara får kasta en psychic power en gång. .
Definitionen av en "psyker unit" tror jag är tänkt att avse en unik herald, så screamerstjärnan består av fyra "psyker units". Varje sådan får då bara försöka kasta varje power en gång.
Det tror jag verkligen inte. Är de en enhet så är de en enhet. Annars är det stycket helt irrelevant.
Vi får väl agree to disagree då tills någon högre makt kan ge ett definitivt svar. :)

Konfa

Inlägg av Konfa »

Hur är nya NF? Stealt på alla avstånd eller utom vissa riktlinjer?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Konfa skrev:Hur är nya NF? Stealt på alla avstånd eller utom vissa riktlinjer?
Stealth på allt. Inget om range. Ingen begränsning om att man bara får targetta inom 36". Man slår bara om det är NF om någon av spelarna vill.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Balders Balle vad Tyranids fick svårt mot fordon med bra armour nu när Smash och Vector strike fick två extra portioner nörfgröt.
Trygon chargar Landraider:
5th ed: 7st S6+2d6 attacker. Burk öppnad!
6th ed: 4st S10+d6 attacker. Burk öppnad!
7th ed: 7st S6+d6 attacker. Katt krafsar på dörr.
Enda valet i 7th blir Smash som nu är 1st S10+d6 attack...

Gissar att en hel del demoner känner likadant.

Loudhoward

Inlägg av Loudhoward »

Ancalagon skrev:
Konfa skrev:Hur är nya NF? Stealt på alla avstånd eller utom vissa riktlinjer?
Stealth på allt. Inget om range. Ingen begränsning om att man bara får targetta inom 36". Man slår bara om det är NF om någon av spelarna vill.
Jink och NF ändringar. Ajaj Dark Eldar. Hooray for armywide nightsight!

Soil

Inlägg av Soil »

Jag sitter och funderar på hur nya Deny the Witch interagerar med Kharn och fleshhounds (som tidigare haft 2+ på deny-rolls). Får man rolla 2+ på alla tärningar nu eller är regeln värdelös tills att det möjligtvis FAQ'as annat?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Rättat till Vanguard, vet inte hur jag tänkte där :)
Soil skrev:Jag sitter och funderar på hur nya Deny the Witch interagerar med Kharn och fleshhounds (som tidigare haft 2+ på deny-rolls). Får man rolla 2+ på alla tärningar nu eller är regeln värdelös tills att det möjligtvis FAQ'as annat?
Känns som 4+ för hundar och 2+ för Kharn fortfarande bör gälla. På slaget då, så man får kasta så många tärningar man vill oh ska slå det som de enheterna behöver.

Några saker jag undrar är:
Hur många warp charges det räknas som när Blue Scribes automatiskt kastar powers.
Kommer shadow in the warp att ändras?
Hur funkar ghost helm? Sakar man bara en tärning?
Kommer Kairos få tillgång till daemonology?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

fredrik skrev: Vi får väl agree to disagree då tills någon högre makt kan ge ett definitivt svar. :)

Läst igenom igen och igen och igen och ja, det är lite diffust tycker jag. Vi inväntar Tröger och Mattias :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Allied Detachment
- All units chosen must have a different Faction to any of the units in your Primary Detachment (or no Faction)

Så det går inte att alliera med sin egen codex, eller vad menar de?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev:
fredrik skrev: Vi får väl agree to disagree då tills någon högre makt kan ge ett definitivt svar. :)

Läst igenom igen och igen och igen och ja, det är lite diffust tycker jag. Vi inväntar Tröger och Mattias :)
I första stycket på första sidan av The Psychic Phase (s22 i fysiska regelboken) står "For the purposes of all rules, the term "psyker" and "psyker unit" refers to any unit with the Psyker etc etc special rules".

Alla psykers är alltså egna psyker units, även om de sedan går ihop till en stor enhet, på samma sätt som en IC inte slutar vara en IC för att han joinar en annan IC, eller en enhet.

Står det "select one of your psyker units" så får du alltså välja valfri modell med Psyker regeln, oavsett om den är med i en enhet eller inte.

Dessutom står det under Take Psychic Test och Perils att "the unit suffer Perils of the Warp". Jag har väldigt svårt att se att varenda modell i en multi-psyker enhet tar skada om en av dem klantar sig.

Så tolkar jag det iaf.

Skriv svar