Fenris skrev:Eldrad får bägge runorna, som numer är grymt bra, högre ML gör att han normalt gör DTW på 4+ mot all utom Ahriman och ev den där 2 hövdade demonen. Eldrad är även ett reningsverk, då han kan återvinna det som spolas ned i WC'n, statistiskt får han tillbaks 1WC så länge han sular 3WC1 magier. Håller han sig till en disciplin så kan han sula hela 6 magier, dvs 2WC återvunna.
En vanlig farseer kan sula WC2 spells till WC1 kostnad med spiritstone of anath'lan, och sitter han på cykel eller är i en enhet så borde inte förlusten av hans invo save vara så stor.
Spökhatten gör dessutom demonologi lite extra intressant just för eldar
Uppenbarligen var eldar codexen skriven för 7th ed.
Jag tror inte guide kommer nerfas till WC2 då den inte funkar i närstrid eller på blast/template vapen som prescience gör.
Det kommer dock antingen vara mycket svårare att lyckas kasta magier än innan, (4+ a.k.a 50% istället för 2D6 mot Ld10 a.k.a 89%) eller så får man nöja sig med att bara kasta några få.
Det tråkiga är att man kommer behöva WC grunts undanstoppade i någon odödlig låda någonstans, eller utspridda i flera enheter.
Jag befarar att någon av de nya codexarna kommer ha superbilliga WC-grunts.
Vet inte hur du kom fram till 89% på LD 10, 11 och 12 är 3/36=1/12 =0,083 dvs nästan 92% får att träffa LD 10
Fenris skrev:Eldrad får bägge runorna, som numer är grymt bra, högre ML gör att han normalt gör DTW på 4+ mot all utom Ahriman och ev den där 2 hövdade demonen. Eldrad är även ett reningsverk, då han kan återvinna det som spolas ned i WC'n, statistiskt får han tillbaks 1WC så länge han sular 3WC1 magier. Håller han sig till en disciplin så kan han sula hela 6 magier, dvs 2WC återvunna.
En vanlig farseer kan sula WC2 spells till WC1 kostnad med spiritstone of anath'lan, och sitter han på cykel eller är i en enhet så borde inte förlusten av hans invo save vara så stor.
Jag tror inte guide kommer nerfas till WC2 då den inte funkar i närstrid eller på blast/template vapen som prescience gör.
Det kommer dock antingen vara mycket svårare att lyckas kasta magier än innan, (4+ a.k.a 50% istället för 2D6 mot Ld10 a.k.a 89%) eller så får man nöja sig med att bara kasta några få.
Det tråkiga är att man kommer behöva WC grunts undanstoppade i någon odödlig låda någonstans, eller utspridda i flera enheter.
Vet inte hur du kom fram till 89% på LD 10, 11 och 12 är 3/36=1/12 =0,083 dvs nästan 92% får att träffa LD 10
Jag gissar att snake-eyes-perils ligger med i beräkningen. Man klarar det ju fortfarande, men det är enda förklaringen jag kan hitta.
Jag tänkte det var 1/36 för 12 och 3/36 för 11, vilket skulle gett 4/36 = 1/9 alltså 88.888888% men du har rätt det ska vara c.a 92% chans.
hur är det med mastery levels och warp charges? kan en level etta rulla en level två kraft? kan man kasta fler krafter än sin power level (force verkade vara en kraft enligt magikorten, stämmer detta?)
@Ancalagon
Japp, du har rätt, jag missade det, märklig ändring dock, de kunde lika gärna gjort vapnen twin-linked då.
@Halvar jag har inte sett något som begränsar detta, force är en lvl 1 kraft som aktiverar hela enhetens forceweapons. Har man ett forceweapon så får man automatiskt den kraften utöver andra eventuella krafter man har. Antar att arméer utan psykers men med forceweapons får förlita sig på ett bra D6 slag till WC-poolen.