Khârn (och Wolftooth Necklace) vs. Invisibility

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Khârn (och Wolftooth Necklace) vs. Invisibility

Inlägg av Flogger »

Katarsis skrev:Fast då skulle den väl också gälla på t.ex. Hammerhand och Force, och det låter väl lite konstigt, eller?
Inte särskilt. Finns sådana items i fantasy som funkar mot hela demonarmén då den anses magisk. Ser verkligen inte varför detta vore så annorlunda.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Halvar

Inlägg av Halvar »

huh? vad har jag missat för magic item nu? det enda jag känner till är banner of the world dragon och den ger ett 2+ ward save. den får inte demoner att försvinna direkt.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Alltså, jag köper helt att Null Rod t.ex. inte påverkas av Veil of Tears; Shadowseern lägger upp en magisk rökbarriär som Null Roden ser igenom. Men jag köper inte att en Brother Captain trollar sig starkare och detta på något sätt kan bli nullifierat av en Null Rod, då detta inte affekterar bäraren av en Null Rod.

Edit: Banner of the World Dragon ger 2+ ward save mot magiska attacker. Demoner har magiska attacker. Vad är problemet/relevansen?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:huh? vad har jag missat för magic item nu? det enda jag känner till är banner of the world dragon och den ger ett 2+ ward save. den får inte demoner att försvinna direkt.
Jag tänkte på den fast i förra editionen.

Oavsett tycker jag inte det låter allt särskilt märkligt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Kharn är väl immun mot ID-effekten av Force-vapen tack vare sin immunitet mot trolleri? Eller var det en tidigare edition?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Kharn är immun mot ID-effekten av Force-vapen för att han har en specialregel som explicit säger just det.

Edit: Najs, han är till och med immun mot effekten även om ID-effekten inte kommer av Force, utan av t.ex. en S8 Daemon Hammer.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Niklas

Inlägg av Niklas »

Katarsis skrev:Edit: Najs, han är till och med immun mot effekten även om ID-effekten inte kommer av Force, utan av t.ex. en S8 Daemon Hammer.
För att klargöra, Khârn är immun mot Instant Death från Force Weapons, oavsett om Instant Death effekten kommer från Force eller från attackens styrka såsom hans regel är ordad. S8+ från icke force weapons har fortfarande ihjäl honom som normalt.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Niklas skrev:För att klargöra, Khârn är immun mot Instant Death från Force Weapons, oavsett om Instant Death effekten kommer från Force eller från attackens styrka såsom hans regel är ordad. S8+ från icke force weapons har fortfarande ihjäl honom som normalt.
Precis. Skulle däremot inte tro att det är så många som har spelat det så tidigare.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Vi har haft uppe diskussionen vet jag, minns inte vad vi kom fram till. Men RAW är det ju inget snack.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar