Eller så gör vi så att man slår en tärning varje runda. 1-3 så får du kontrollera demonerna och på 4-6 så kontrollerar jag demonerna.
Ang åkallade Demoner...
Re: Ang åkallade Demoner...
Jag tycker vi helt enkelt bannar spelare som trollar fram demoner om de inte spelar CSM eller Daemons...
Eller så gör vi så att man slår en tärning varje runda. 1-3 så får du kontrollera demonerna och på 4-6 så kontrollerar jag demonerna.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Jag yrkar bifall!Röde skrev:Jag tycker vi helt enkelt bannar spelare som trollar fram demoner om de inte spelar CSM eller Daemons...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Inte en jättedum idé faktiskt... Jag gillar't!Röde skrev:Jag tycker vi helt enkelt bannar spelare som trollar fram demoner om de inte spelar CSM eller Daemons...
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
jag skulle vilja hävda att deep strike är en sorts deployment. nu har jag inte sjunde regelboken än men jag hänvisar till necrons deathmarks som lägger sin markering när de deployas. att man förlorar sin markering om man deployar först är jag med på fastän det är jättekorkat men deep striken var en deployment i den femte och sjätte regelboken och det har inte FAQats något om en ändring på hunters from hyperspace. så antingen är det väl fortfarande en deployment (stod i regeltexten att man skulle deploya dem på följande vis bla bla bla. för vanlig reserv blev man också deployad) eller så vill de döda av deathmarks utan att folk ska veta att de dödat av dem.Katarsis skrev:Fast "cannot deploy within 12” of each other when they are deploying for battle." betyder väl ändå i deploymentfasen, eller?
Ja' än't bittä'!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det står under "Arraving by Deep strike" på sidan 162 att man deployar dom. Jag ser inte att detta skulle vara undantaget från deploying for battle.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Det är fortfarande en jäkla skillnad på deploy - verb och deployment -substantiv.Halvar skrev:jag skulle vilja hävda att deep strike är en sorts deployment. nu har jag inte sjunde regelboken än men jag hänvisar till necrons deathmarks som lägger sin markering när de deployas. att man förlorar sin markering om man deployar först är jag med på fastän det är jättekorkat men deep striken var en deployment i den femte och sjätte regelboken och det har inte FAQats något om en ändring på hunters from hyperspace. så antingen är det väl fortfarande en deployment (stod i regeltexten att man skulle deploya dem på följande vis bla bla bla. för vanlig reserv blev man också deployad) eller så vill de döda av deathmarks utan att folk ska veta att de dödat av dem.Katarsis skrev:Fast "cannot deploy within 12” of each other when they are deploying for battle." betyder väl ändå i deploymentfasen, eller?
Demoner har således inga problem att "deepa" inom 12", då de inte ens har börjat existera under utplaceringsfasen, då restriktionen är relevant.
En roligare sak att göra för fluff-fascister vore istället att ge minuspoäng för alla come the apocalypse enheter som man har stående i slutet av matchen. (Ja, man får chans att skjuta ner sina egna demoner etc.).
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Vem får kill point då?Fenris skrev: En roligare sak att göra för fluff-fascister vore istället att ge minuspoäng för alla come the apocalypse enheter som man har stående i slutet av matchen. (Ja, man får chans att skjuta ner sina egna demoner etc.).
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej, du har fel här. Dom får inte deploya inom 12" när " they are deploying for battle". Vilket är precis vad dom gör när dom deepar. Det står inget om deployment phase eller något sådant i restriktionen.Fenris skrev:Det är fortfarande en jäkla skillnad på deploy - verb och deployment -substantiv.
Demoner har således inga problem att "deepa" inom 12", då de inte ens har börjat existera under utplaceringsfasen, då restriktionen är relevant.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Jag hoppas att Tröger har rätt. Det vore bäst för spelet (enl. mig).DHettNeck skrev:Nej, du har fel här. Dom får inte deploya inom 12" när " they are deploying for battle". Vilket är precis vad dom gör när dom deepar. Det står inget om deployment phase eller något sådant i restriktionen.Fenris skrev:Det är fortfarande en jäkla skillnad på deploy - verb och deployment -substantiv.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Ont som det gör att skriva det men... Tröger har oftast rätt...