Speleriet 2 Stockholm 12-13 Juli 2014. 1850p

RTO, Bergshammer, TumBacon, mfl

Moderatorer: Katarsis, imp

Dugg

Re: Speleriet 2 Stockholm 12-13 Juli 2014. 1850p

Inlägg av Dugg »

max_elmgren skrev:Only battle-forged armies, 1 CAD with allies, and yes you can have i one CAD with two allies, what i understand, the only second ally you're allowed to have (according to BRB) is the Inquisition, am I right? and no allying with the same faction.
page.118 paragraph. 4 - "There is no limit to the number of detachments a battle-forged army can include and you can use any mixture of Detachments you have available, within the restrictions of the rules that follow."...

So, you can have a list that looks like this... CAD-Ultra Marines, Allied-White Scars, Allied-Sisters, Allied-Grey Knights, Allied-Inquisition, if you can figure out how to make the points work and as long as you follow the rules and requirements of each Detachments restrictions. You can even have 3 CAD Detachments in the Battle-forge rules but I understand limiting that one.

Also Max, I will try to bring some Prize Support with me. I don't know what I can bring but I will bring some TABLEWAR stuff for sure. ;-)

max_elmgren

Inlägg av max_elmgren »

Ok than it sounds like more fun with one primary detachment and as many secondary detachments as you please, I will add it to the description on the first page now.

MaxDS

Inlägg av MaxDS »

I så fall är det helt legit att spela 5 st flying hive tyrants m TL devourers, 3 st hive crones och 5 st enheter termagaunts (och ha 35pts till övers) i en battleforged armé.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Man kan åxå spela med 9 A.barges....

Detta e lite cp tycker jag men spelar inte mig nån roll... jag vet redan vad jag ska spela oavsett vad ni bestämmer - min ETC lista.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

max_elmgren skrev:Ok than it sounds like more fun with one primary detachment and as many secondary detachments as you please, I will add it to the description on the first page now.
Det är alltså fritt fram att köra fyrdubbla CADs?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

MaxDS skrev:I så fall är det helt legit att spela 5 st flying hive tyrants m TL devourers, 3 st hive crones och 5 st enheter termagaunts (och ha 35pts till övers) i en battleforged armé.
Nej. Du behöver 6 troops för 3 CADs. Samt kan man INTE alliera med sig själv.

4 flyrants däremot är ok. Vilket det borde vara när folk spelar 3 analbaggar och 5 night scythes o.s.v. På en CAD...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

benmannen

Inlägg av benmannen »

Nån mer än jag som känner för att spela roliga listor? Typ skippa flygare och inte osta....
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

kraftman

Inlägg av kraftman »

Jo, jag skulle också vilja spela roliga listor, eller snarare snälla listor eftersom vissa tycker att det är roligt att steamrolla fi ;)

Det verkar som folk vill ha en "testa allt i 7:e" turnering som uppvärming inför andra turneringar i sommar, utom knights och lords of war då.

Jag är nog beredd att hålla med Gonka från en annan tråd. Att det vore skönt att slippa se allies som standard på turneringar. 1 CAD punkt och för att få en kul turnering så tror jag att man måste ha begränsningar på flygare, warp charge och elaka magier...typ invis.

Det finns flera saker i 7:e som i princip kan förstöra spelet när det går till överdrift/missbrukas och det lär det göra eftersom komp inte hunnit fixas än.
När väl skiten blir kompat så går det nog att spela igen, men det lär dröja ett tag..

Jag tycker att det är konstigt att begränsningar på flygare helt har glömts bort i 7:e ! Är det för att alla nya regler överskuggat flyers ?
Som Flogger nämner så kan man ju spela med cron airforce igen utan att någon klagar + en massa annibarges t.e.x.

Jag tror att om man vill ha en riktigt snäll turnering så skulle man köra en CAD och max en av allt utom troops på 2 eller nåt..men det är nog att se i stjärnorna.

Dugg

Inlägg av Dugg »

Yeah, I plan on bringing a goofy crazy mix list that would most likely get STOMPT by some of the dirtier lists out there, but I think it will be fun to see what happens.

Thank you for all the updates Max.

See you guys soon!

D.

Dugg

Inlägg av Dugg »

What kind of missions are you going to do?

Skriv svar