Tyranids battlebrothers med Tyranids?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Tyranids battlebrothers med Tyranids?

Inlägg av Flogger »

refabricated skrev:Ursäkta off-topic.
Fattar inte detta... GW slänger ett ben till Nids och så börjar klagolåten direkt.

6th - Inga allies till nids. Inga möjligheter till multipla FOC:s. I SVERIGE
7th - Nids kan nu alliera med ALLA. Visst finns det lite restriktioner i deploy osv. Men det är ju fortfarande hästlängder bättre för nids än vad det var tidigare.

Men jag antar att gräset alltid är grönare på andra sidan...

Skall ngn klaga så är det Tau-spelare. De har ju trots allt förlorat allierings möjligheter/potential.
La till lite i ditt inlägg.
Så länge man får ta flera detachments är nids asnice. Men jag är rädd för att folk redan är emot det i Sverige av någon anledning.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Olof

Re: Sv: Tyranids battlebrothers med Tyranids?

Inlägg av Olof »

Då är det alltså inte gw som gjort en tankevurpa utan Sveriges restriktiva turneringsscen.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
L3go

Re: Sv: Tyranids battlebrothers med Tyranids?

Inlägg av L3go »

Olof skrev:Då är det alltså inte gw som gjort en tankevurpa utan Sveriges restriktiva turneringsscen.
Goethe sa något om en pudels kärna. :wub:
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Förstår inte varför det finns motstånd mot multipla detachments, de hårda enheterna kommer att kompas ändå...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Ur ett kompperspektiv så är det ju utav samma anledning som Undound inte kommer att vara så vanligt; det blir väldigt oöversiktligt och därmed svårkompat.

Rolighetsperspektiv? Tja, där kan man nog diskutera för åsikterna verkar gå vida isär.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Efter Ulricehamn snacket upplevde jag flera som tyckte "Max två detachments" är vettigt. Då får man välja mellan två CADs eller 1 CAD + ALLIED.

Vilket känns skönt. För det känner jag med :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Pacman

Inlägg av Pacman »

Har ingen som helst förståelse för folk som börjar skriva att man gnäller!?

Jag ville bara veta vad som gällde, inget annat eftersom jag skulle sända in min lista inför en turnering och inte ville skicka in en ogiltig sådan.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Pacman skrev:Har ingen som helst förståelse för folk som börjar skriva att man gnäller!?

Jag ville bara veta vad som gällde, inget annat eftersom jag skulle sända in min lista inför en turnering och inte ville skicka in en ogiltig sådan.
det verkar vara en grej på det här forumet, att gnälla på att folk gnäller på andra forum, men få det att låta som att det är här det gnälls. det var nog värst när tyranidcodexens släpptes. och ja, det här är gnäll över att folk gnäller över att annat folk gnäller.
Ja' än't bittä'!

Pacman

Inlägg av Pacman »

Halvar skrev:
Pacman skrev:Har ingen som helst förståelse för folk som börjar skriva att man gnäller!?

det verkar vara en grej på det här forumet, att gnälla på att folk gnäller på andra forum, men få det att låta som att det är här det gnälls. det var nog värst när tyranidcodexens släpptes. och ja, det här är gnäll över att folk gnäller över att annat folk gnäller.

Fast iofs det gnälldes rejält när kodexet kom och jag var en av dem men efter att ha spelat det så tycker jag att det förmodligen är det bästa kodexet än så länge.

Skriv svar