Salamanders utan Vulkan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Salamanders utan Vulkan

Inlägg av NilssonHarHund »

Claimh_Solais skrev: Otroligt mycket bättre , du lägger fokus på modellen och du får en myckt "renare" känsla på figurerna :D
Jo, du har rätt i det. Sparar tid också! \o/
Claimh_Solais skrev:Riktigt bra standar med , imponerande freehand :wub:
Kärlek. Tack!
Frihand (telefonen ville rätta till frihandel) är kul när det finns en såhär fin yta att arbeta med.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Rhinochassi 2/6 på väg att färdigställas. Den här gången i form av en Predator annihilator. Passade på att rycka loss de svaga limfogarna som mitt 2001-jag lämnat som present för att i framtiden låta mig magnetisera sponsons. Kom i samband med det att fundera på alternativa listor. Är lascannon sponsons värda sina poäng (40) numera, eller ska man plocka in en extra thunder hammer + storm shield till Vanguard veterans istället? Kanske något annat?

Bild

Bortsett från lite uppstädning och selektiv wash i hörnen är det gröna klart, men såklart värdelöst ljus sådär mitt på natten.

Bild

Användarvisningsbild
bolterochkniv

Inlägg av bolterochkniv »

kalasfin armé det här! sällar mig till skaran av folk som tycker att svarta kanter är mer nice än bruna!
Elias Österlund

"It's a universe where warriors sail planet-killing warpships to alien worlds, fly turbolaser-equipped gunships down to the surface, drive volcano-cannon tanks to the front, then get out and run at the enemy with big swords."

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Svarta kanter!!
Riktigt fint!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Tack för lovorden!

Verkar ha uppstått kvalificerad majoritet för svarta kanter. Återstår att måla om de redan färdiga.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Predator och därmed juni månads Tale of X Gamers-mål klart! Bara två veckor efter planering. Tur att juli kommer vara desto lugnare. Ska ju hinna med lite semester också.

Bild

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Bild

Juli ägnades mest till att fixa till det som inte hanns med i juni (se ovan). Därför sattes målet för månaden lågt i form av en squad Legion of the Damned och en Razorback. Denna Razorback ska byta torn med den tidigare färdigställda heavy flamer-varianten dock.

Legionen målades lite oldskool i blåskala för enklare highlights. Jag avskyr verkligen att highlighta ren svart. Jag kunde inte släppa tanken på hur cool en Legionsquad med bara bolterbaserade vapen vore, så standardutrusningen multi-melta får antingen strykas från listan eller återkomma i en andra squad.

Förstår också nu varför det kallas failcast (mina första sådana), för maken till kassa gjutningar och sent upptäckta mouldlines har jag nog aldrig sett. Om det ska bli fler föredrar jag nog konvertera egna genom lite bitzbashing med vampire counts och frihandsflames.

Bild BildBild

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Fan va ball detta blir.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Coolt med legion of the damned.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Flygmaskin skrev:Fan va ball detta blir.
:wub:
lonestar skrev:Coolt med legion of the damned.
Eller hur! Synd att modellerna är så kasst gjutna. Konceptet är jävligt coolt dock och passar visuellt mycket bra ihop med Salamanders.

Sitter och funderar på en ny lista, med fler sternguard och legionärer. Har tio poäng över och funderar på vad det bäst skulle kunna användas till. Ett till combi-vapen? En till heavy flamer till sternguard? Sternguard får i den här listvarianten sin razorback uppgraderad till Redeemer.

Skriv svar