Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Harlequin + Moonclan

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Soil

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt ongoing: Khornede

Inlägg av Soil »

Riktigt kul att ni gillar dom! :) Allting grundar sig i att jag målade en överbliven svärdsarm till en CSM demonprins för att testa en tanke jag hade om att måla "glas"vapen, som sen inspirerade till min count as-Skarbrand som sen spårade ur till hela projektet

Jag känner själv att jag landat lite med den här armen nu, har spenderat otaliga timmar på andra projekt som tagit upp mer energi och gett tråkigare resultat..
Flogger skrev:Glöm inte att flesh hounds ska ha 40mm baser och khorne heralder 60mm baser ;)
Oh noes, är detta riktigt sant? -.- Ja, juggerheralden sitter ju på en 60mm i codexet så det hade jag ju rimligtvis kanske kunnat ta reda på utan nån större effort.. jag tog som för givet att kavalleri stod på bikebaser. Silly old bear. Hundarna verkar ju komma i orginal på avlånga, kantiga fantasybaser dock, måste dom stå på 40mm? *har köpt på sig massa bikebaser*

Användarvisningsbild
Röde

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt ongoing:Khornedem

Inlägg av Röde »

Folk har kommit undan med konstigare saker...

En del kommer vara kinkiga andra inte. Själv tycker jag inte att det är en big deal. Känns inte som någon medveten modelling for advantage.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Fantastiska gubbs, snygga poser och en tydlig, skön målningsstil-top notch!
(Och om folk bryr sig om det där med "fel" baser borde de skaffa en annan hobby än att leka med små plastgubbar imho.)

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt ongoing: Khornede

Inlägg av Flogger »

Oh noes, är detta riktigt sant? -.- Ja, juggerheralden sitter ju på en 60mm i codexet så det hade jag ju rimligtvis kanske kunnat ta reda på utan nån större effort.. jag tog som för givet att kavalleri stod på bikebaser. Silly old bear. Hundarna verkar ju komma i orginal på avlånga, kantiga fantasybaser dock, måste dom stå på 40mm? *har köpt på sig massa bikebaser*[/quote]

Kika på Karanak, GWs egna Flesh Hound med 40mm bas. Samt är alla liknande beasts på 40mm base såsom khymeras och fenrisian Wolves.
Flesh Hounds på bike baser blir typ dubbelt så bra, solklar modelling for advantage IMO. Men 40mm baser kostar typ ingenting på ebay så inte så svårt att ändra på :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Soil

Inlägg av Soil »

Ja i codexet har han ju faktiskt 40mm.. överallt annars har han kavalleriplatta dock. Och det verkar som att dom har försökt att mörka dessa gamm-plattor genom att ställa upp terräng framför dom få bilderna hundarna är med på ^^ Får se hur Fantasia Fanatic ställer sig till bike-baser.. Det är ju omöjligt "modeling for advantage" då jag jag inte ens tänkt på spelpåverkan då jag valde baser :b Sen kanske jag bygger ihop 40mm för att slippe tjaffs i framtiden. Är peppad på heraldernas 60mm dock, kanske kan klämma in nån till stackars scout där

Här kommer en liten WIP på Soul Grindern. Jag hyser lite oro att den ser för futuristik ut för min armé och har försökt dra fokus från spindelbenen.. får se hur det går! Den är snart redo för att nästan helt dränkas i Lavado Black Shade, som tyvärr är out of stock här i Umeå och helt slut hemma hos mig. Nån som vill sälja en flaska? ^^

Bild

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Armén är ju så jävla ball! Stört snygg verkligen! :)

(på hemsidan har han också 40mm bas ;) )
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Soil

Inlägg av Soil »

Tackar tackar :D

Soil

Inlägg av Soil »

Tänkte dela med mig vad jag pysslat med i veckan. Då Lavado Black Shade fortfarande spelar svårfångad så har jag inte kunnat måla klart så mkt spännande. Jag har grundmålat 20 hundar och två heralder som bör gå rätt snabbt att göra klart så fort jag får washen.

Under tiden har jag plockat fram min bitzlåda, grävt upp ett par terminatorer och greenstuffat på nurgliska demonparasiter med psykiska krafter, in case of me needing sorcs nån dag. Jag insåg rätt snart att det ju är oerhört dåligt att ha två powermauls istället för tex en maul och en yxa.. men det såg coolt ut :b

Bild

Bild

Soil

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Khornedemoner

Inlägg av Soil »

Tänkte att det var dags att styra upp lite mer bilder nu. En dag ska jag fota hela armén, but it is not this day. Armén har klättrat över 2000p-sträcket fått sig några kängor och lite blod på Fanatic ^^ moar will come.

Jag har en hel del CSM som jag tänker ska få sig ett nytt paint job ala black legion (då jag visst målat demonrustningarna i deras färgschema) som ska få agera allies för att kunna variera lite. Khorne måste ju desperat klämma in alla snabba units inom räckhåll, och jag hade en maulerfiend skräpande.. Målandet går lite långsamt just nu men det tar sig sa räven!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Re: Mattias Magiska Måleristation! Projekt: Khornedemoner

Inlägg av lonestar »

Snyggt! Härlig mörk stil på gubbarna.

Skriv svar