Fylla i skårade mönster

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Soil

Re: Fylla i skårade mönster

Inlägg av Soil »

Jag tycker trälim låter lite risky. Jag har använt det till att limma flock och sant etc på baser. Dels krymper det väldigt mycket när det torkar och det fäster dåligt på plast. Det går med enkelhet att dra loss allt flock från dom baserna då det sitter som på en hinna, så att bsen sen blir helt ren ^^

Jag skulle satsat på nåt som går att sandpappra då det torkat, så miliput lät som ett bra alternativ. Gips kanske kan vara ett alternativ annars?

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Trälim fäster mycket bättre på plasten som figurer är gjorda av. Aldrig haft det problemet.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

Jag hade lätt kört med greenstuff/milliput, liquid greenstuff/Mr Surfacer, slip och fil

Twitter: xdanskx
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

xedric

Inlägg av xedric »

Trälim fungerar finfint men har nackdelen att när det torkat så är det svårt att efterarbeta. Går varken skära eller slipa särskilt bra.

Liquid greenstuff har fördelen att vara lätt att efterarbeta. Vanligt sandpappar version fint finns på clasohlson. Dessutom har LGS fördelen att vara vattenlösligt. När du applicerar det kan du ta en fuktig pensel och måla LGSen på plats. Tar du mer vatten på penseln löser LGSen upp sig och blir nästan som en wash. Har man en Clay Shaper version flat chisel så är det superenkelt att applicera.

rjoac09

Inlägg av rjoac09 »

Jag har precis införskaffat lite LGS så när jag får lite tid över ska detta testas, jag återkommer med resultaten. Tack igen för alla tips.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Små skåror, såsom skarvar mellan olika delar, går även finfint att måla i/över med GW's 'ardcoat.
Finns på vanlig GW målarburk.

Skriv svar