Driva storyn framåt?

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
John_F

Driva storyn framåt?

Inlägg av John_F »

Nu när vi ser the endtime till wfb, så kan man fråga sig varför storyn till 40k varit så stagnant under lång tid. Jag har spelat 40k till och från under 20 år och på en macroskala så ser universum ut på ungefär samma sätt som det gjorde för 20 år sen: kjesaren på sin gyllene tron, imperiet ansatt från alla håll, lojalistprimarkerna fortfarande frånvarande, eldar utrotningshotade i sina craftworlds, tyraniderna invaderar med jämna mellanrum. Det enda som är halvnytt är necrons och tau och dessa raser har helt ärligt inte haft nån större inverkan *duckar*

Tror ni att vi någonsin kommer se någon större utveckling av 40k världen?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Driva storyn framåt?

Inlägg av Katarsis »

Horus Herecy är ju något som GW satsat väldigt mycket på nu på senaste tiden. Så jag skulle tro att GW satsar mer på att ge flavour till det fluff de redan har, snarare än att lägga på en massa nytt.
40k-universumet är för övrigt mycket mer intressant och genomtänkt än Fantasys, så vi är nog redan lite bortskämda med dess kvalitet, men behovet av nya saker är ju då inte heller lika stort.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Horus Heresy är ju gudomligt härligt att läsa om! Älskar 40k fluffet! Men ja, det är ju mer fokus på förr än på framtiden.

Black Library gjorde Time of Legend serien för wfb som var riktigt bra, läste trilogin om sigmar och nagash, båda var grymma.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Flogger skrev:Horus Heresy är ju gudomligt härligt att läsa om!
Amen..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Vi har haft End Times i Fantasy så många gånger att de är som Champions League-finaler. Ashäftiga just då, tre år senare minns du knappt vilka lag som möttes... Jag tror vad jag vill på att de ska apokalypsifiera Warhamervärlden. Knappast!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

katzenjammer

Inlägg av katzenjammer »

Jag har tänkt att det (förutom en flobal kampanj) är ett förspel för en ny utgåva. Jag tänker att gw borde vilja få in någon slags unbound i fantasy också. Men jag vet inte hur ryktena ser ut nu för tiden, man orkar ju inte läsa trådarna på warseer längre. De snackade ju om att eventuellt merga ihop armeer typ bretonnia och woodelves samt kaos-fraktionerna.

Jag tycker det kunde vara kul om dom flyttde fram metaplotten i 40k litegrann, men som ni andra sagt så finns det mycket gött att kolla på mellan 30k och 40k också. Däremot längtar jag lite efter en global kampanj. Det vore skoj!
Flesh is a design fault

Användarvisningsbild
John_F

Inlägg av John_F »

Serpent skrev:Vi har haft End Times i Fantasy så många gånger att de är som Champions League-finaler. Ashäftiga just då, tre år senare minns du knappt vilka lag som möttes... Jag tror vad jag vill på att de ska apokalypsifiera Warhamervärlden. Knappast!
Aha, det var jag inte medveten om eftersom jag inte spelar fantasy. Men då vet du vad jag menar. Visst Horus Herecy is the shit, men när man läst skiten i sex miljoner versioner så börjar man lessna lite.. Man vet ju vart man landar liksom.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

End Times i 40k är ju normaltillståndet... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Men, Forge World har väl mer satsat på olika kampanjböcker och genom dessa lanserat massa nya units...det är väl inte så dumt?
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Per Pirat skrev:Men, Forge World har väl mer satsat på olika kampanjböcker och genom dessa lanserat massa nya units...det är väl inte så dumt?
Jo, men de är ju mer "historiska" böcker. 40k är lite bakvänt där, man kan säga att de driver storyn bakåt från "startdatumet", dvs. Slutdatumet...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar