Not the average Tau army....

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Bronson

Re: Not the average Tau army....

Inlägg av Bronson »

Ismeno skrev:
MITTZ skrev:neeej!
måla måla måla!
Coolhet går före korrekthet alla dar i veckan!
...o den är cooooool! =)
Damn, nu blir jag ju sporrad att få den klart. ;) storleken är väl egentligen ett mindre bekymmer. Värre är alla små spröt o grejor som lätt går av och så problemet med att transportera runt den. Får fundera lite. Har ju ett antal suits kvar att fixa till först, så det är ingen direkt panik. :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
Du får skaffa en Tablewar väska där du sätter fast alla modeller med magneter på en bricka. Det är nog den mest säkra transporteringen av modeller som är ömtåliga.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Bronson skrev:
Ismeno skrev:
MITTZ skrev:neeej!
måla måla måla!
Coolhet går före korrekthet alla dar i veckan!
...o den är cooooool! =)
Damn, nu blir jag ju sporrad att få den klart. ;) storleken är väl egentligen ett mindre bekymmer. Värre är alla små spröt o grejor som lätt går av och så problemet med att transportera runt den. Får fundera lite. Har ju ett antal suits kvar att fixa till först, så det är ingen direkt panik. :D

Du får skaffa en Tablewar väska där du sätter fast alla modeller med magneter på en bricka. Det är nog den mest säkra transporteringen av modeller som är ömtåliga.
Intressant, får jag kolla upp. Tack för tipset!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

[img]http://i560.photobucket.com/albums/ss46/ismeno/4DBA2D3D-1DA1-4F70-AA1C-F6E40C3FCBD7.jpg[/img]
Med Nurcrackern kommer två SDR suits, som på bilden ovan. (Obs-inte min denna!;)) En galen idé formas i min förkylningssjuka hjärna. I Ma.k-fluffet är det två sidor som slåss mot varandra. Strahl demokratische republik, som med drakoniska metoder upprätthåller ordning på den återkoloniserade jorden. Och så de fria legosoldater som slåss för olika kolonisatörer. Kanske man skulle göra TVÅ arméer....... En med SAFS suits och walkers och en med SDR's automatiserade krigsmaskiner. Då kan man ju spela Ma.k på riktigt. Hmmmmm

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

eget alternativ-fluff?
VArför inte?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sällskap av papa Nurgle idag, hederlig man-cold, så idag blir inga underverk utförda. Har i alla fall fått rensat, primat och basat de sista 6 "Crisis" så det känns bra. Färg på dem och sedan blir det till att bygga en sista 1/20 SAFS, måla den, samt måla klart ytterligare en sådan och Super Jerry. (Som blir en Riptide) Om inte "real life" hamnar i vägen borde det hela vara klart framåt jul. 1500pts är det då-nice!

Armén kommer då att bestå av 14 Crisis suits, 3 Bredsidor och 1Riptide. Har inte den blekaste hur "bra" en slik armé är, men jäkligt kul att göra den är det i alla fall.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Förkylningen börjar äntligen ge med sig, så idag hoppas jag få lite gjort. Airbrush time!

Har efter mycket övervägande kommit fram till att det får bli två arméer. (Ingen hybris här inte.... :D)
Den första blir alltså en Mercenary Ma.k. Tänkte dra upp den till 1750 så den funkar till det mesta. Har beställt den här rackarn, får bli en Flyer, vad de nu heter. Medföljer två suits också, så då är vi hemma på 1750. Lite att göra nu va, men kärt besvär.
Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:.. kommit fram till att det får bli två arméer.
Ja! Heja kapprustning! Flest krigare vinner! :mrgreen:

Per Pirat

Inlägg av Per Pirat »

Sen på bollen här men klart coolaste tau armén sen pelles star wars, orka fortsätta!
Pete: And how do you take your coffee, Agent Cooper?
Cooper: Black as midnight on a moonless night.
Pete: Pret-ty black.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Kaptenen skrev:
Ismeno skrev:.. kommit fram till att det får bli två arméer.
Ja! Heja kapprustning! Flest krigare vinner! :mrgreen:
:D

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Per Pirat skrev:Sen på bollen här men klart coolaste tau armén sen pelles star wars, orka fortsätta!
Tackar! Roligt att du gillar gubbsen. Har galet kul med det här projektet så det ska nog gå i land. :)

Skriv svar