ETC-uttagning
Re: ETC-uttagning
I called it.
Men det är faktiskt lite konstigt; ju mer vi tränade, desto mer tur hade vi.
Men det är faktiskt lite konstigt; ju mer vi tränade, desto mer tur hade vi.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
Jag vet - händer mig hela tiden....
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Med ändrade deadlines, när kommer laget vara "klart" Och hur mycket mer tid kommer det ge laget att förbereda sig gentemot senast?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
I teorin kan jag ta ut laget i dag (har rätt att ta ut laget). Detta kommer inte ske, topp3 och jag startar nu diskussion om vilka som ska in osv.
Jag hoppas att "nya" talanger kliver fram och öppnar fältet lite, vi har 1-2 spelare som är osäkra på om de vill vara med nästa år. Vilket i sig öppnar upp det, men jag kommer ta ut folk offentligt som vanligt så alla som är sugna kan hålla reda på hur många öppna platser det finns.
En bra ide om man är sugen är att pm:a/ kommunicera detta till mig. Så kan jag kolla lite närmare på er.
Min grundregel är oftast att man bör ta sig upp topp10. Tittar sällan utanför detta om jag inte söker en specifik arme eller spelartyp.
Mitt mål är också att försöka ta ut folk som spelar mycket och som är i sin form topp därför har topp9 varit laget bägge åren, även om dom inte varit topp9 vid uttagstillfälle.
Så mitt råd. Häng på folk som spelar mycket. Kom bra, visa att ni vill.
Jag hoppas vi i allafall kan få 6 hela månader till övning i år. Hoppas också det kommer mer ETC formats turneringar under 2014-2015 så vi kan testa listor utanför vakuum.
Mvh
Papa D
Jag hoppas att "nya" talanger kliver fram och öppnar fältet lite, vi har 1-2 spelare som är osäkra på om de vill vara med nästa år. Vilket i sig öppnar upp det, men jag kommer ta ut folk offentligt som vanligt så alla som är sugna kan hålla reda på hur många öppna platser det finns.
En bra ide om man är sugen är att pm:a/ kommunicera detta till mig. Så kan jag kolla lite närmare på er.
Min grundregel är oftast att man bör ta sig upp topp10. Tittar sällan utanför detta om jag inte söker en specifik arme eller spelartyp.
Mitt mål är också att försöka ta ut folk som spelar mycket och som är i sin form topp därför har topp9 varit laget bägge åren, även om dom inte varit topp9 vid uttagstillfälle.
Så mitt råd. Häng på folk som spelar mycket. Kom bra, visa att ni vill.
Jag hoppas vi i allafall kan få 6 hela månader till övning i år. Hoppas också det kommer mer ETC formats turneringar under 2014-2015 så vi kan testa listor utanför vakuum.
Mvh
Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Intresse finns ju helt klart, möjlighet till engagemang får vi väl se...
Men på tal om turneringar framöver i samma format som ETC, när tror du/brukar de lägga upp den infon? Övning går ju ändå, om inte annat genom att utgå från hur det sett ut tidigare år, men planering och faktiska tester av listor känns svårt innan ETC själva lagt upp information om eventuella restriktioner osv.
Men på tal om turneringar framöver i samma format som ETC, när tror du/brukar de lägga upp den infon? Övning går ju ändå, om inte annat genom att utgå från hur det sett ut tidigare år, men planering och faktiska tester av listor känns svårt innan ETC själva lagt upp information om eventuella restriktioner osv.
ETC är ett relativ konservativt ställe. Så som det såg ut i år kommer det rätt troligt att se ut nästa år. Om LoW kommer med så är det småkillarna. Jag skulle inte tippa på de stora figgarna. Det är inte alltför svårt att tänka till på listorna då. Sedan kommer väl GW att dra ner takten på 40k och öka med Fantasy sedan de nu satt 7e lite granna. Det hjälper såklart också till..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
@ETC format på turnering:
Det är rätt lätt att sammanfatta:
- Okompat
- Inga fan-dexes (läs forgeworld)
- Ingen Escalation
- Ingen Stronghold, skyshield, bastion och aegis undantaget. Dock utan uppgraderingar stronghold medför.
- Inga Lords of war (kanske ghazz, Draigo, Logan och vilka andra som nu har oturen att hamna i samma slot. Vect, Mephiston och Immotekh ligger nog risigt till).
- Kanske imperial knight då de har en GW-utgiven codex.
- En FoC + ally.
Så i princip 6th ed okompad turnering + knights.
Det är rätt lätt att sammanfatta:
- Okompat
- Inga fan-dexes (läs forgeworld)
- Ingen Escalation
- Ingen Stronghold, skyshield, bastion och aegis undantaget. Dock utan uppgraderingar stronghold medför.
- Inga Lords of war (kanske ghazz, Draigo, Logan och vilka andra som nu har oturen att hamna i samma slot. Vect, Mephiston och Immotekh ligger nog risigt till).
- Kanske imperial knight då de har en GW-utgiven codex.
- En FoC + ally.
Så i princip 6th ed okompad turnering + knights.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Det där lär ju inte vara ETC nästa år, tror de kommer tillåta Knights, Stronghold o.s.v.
Men jag är ju hoppfull och hoppas deras KD-konservativa fasoner slutar snart
Men jag är ju hoppfull och hoppas deras KD-konservativa fasoner slutar snart
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jag tror att ekonomi spelar stor roll i vad som tillåts på ETC.
Öst-europeer har helt enkelt lite mindre pengar till hobbyn. Varför de sannolikt kommer rösta för att inte inkludera fler element än de som GW släpper.
Min gissning ligger i att jag tror att knights kommer tillåtas tillsammans med LoW från codexar.
FW kommer aldrig att tillåtas.
Stronghold kommer sannolikt att tillåtas i samma utsträckning som i år (6th fortifications).
Men, min gissning är lika bra som någon annans.
Öst-europeer har helt enkelt lite mindre pengar till hobbyn. Varför de sannolikt kommer rösta för att inte inkludera fler element än de som GW släpper.
Min gissning ligger i att jag tror att knights kommer tillåtas tillsammans med LoW från codexar.
FW kommer aldrig att tillåtas.
Stronghold kommer sannolikt att tillåtas i samma utsträckning som i år (6th fortifications).
Men, min gissning är lika bra som någon annans.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Hej alla vänner, medspelare och framförallt motspelare.
Nu börjar det bli dags att plocka ut laguppställningen för 2015 års batalj. Först ut skulle jag vilja välkomna en person som levererade mest poäng på föregående års ETC som slag/ställ/secret. En person som sällan går osedd förbi, Sveas just nu absolut bästa necron spelare och en riktig poäng maskin: Välkommen till lag 2015: revanschens år, Jimmy Hesselberg!
Mer annonseringar kommer när jag känner att ni imponerat på mig, så kom ut och kriga. Hoppas att se er alla på SM.
Mvh
Daniel
Nu börjar det bli dags att plocka ut laguppställningen för 2015 års batalj. Först ut skulle jag vilja välkomna en person som levererade mest poäng på föregående års ETC som slag/ställ/secret. En person som sällan går osedd förbi, Sveas just nu absolut bästa necron spelare och en riktig poäng maskin: Välkommen till lag 2015: revanschens år, Jimmy Hesselberg!
Mer annonseringar kommer när jag känner att ni imponerat på mig, så kom ut och kriga. Hoppas att se er alla på SM.
Mvh
Daniel