Nya Tyranider i November!

Har du hört det senaste från GW?
Tirumbar

Re: Nya Tyranider i November!

Inlägg av Tirumbar »

Flogger skrev:De ser 360 och skjuter på närmsta målet, enligt reglerna. Den snurrar väl runt för att skjuta om man vill ha en fluffig förklaring.
Ifrågasätter inte vad reglerna säger, säkert helt korrekt påstående.

Däremot tror jag verkligen att GW avsett att kanonerna skall skjuta på egna och olika mål åt olika håll.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jag tror intd GW avsett att man skulle kunna bygga en helt mongokongo-odödlig-döda-allt-centurionstjärna heller, men så är fallet ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Regelfråga:

Senaste WDn, s.20, sidan med de officiella reglerna för Toxicrene.
Punkt 6 om coversave, speciellt andra meningen - Vad menar de? Hur?

Bild

Jaja, det är en uttjatad diskussion, jag tyckte bara just det där stycket på den sidan var så tydligt det kan bli, för att vara GW.
Det står inte rakt ut att Intervening models ger 5+ cover och Shrouded stackar och ger totalt 3+, men är det ändå inte vad de menar?
Att det ska vara så svårt för dem att skriva fluff i fluff och fakta i regler...

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Asså, det står visserligen "The Rules" överst på sidan, men jag hittar fanimej inga regler, så skit samma vad det står under punkt 6!

EDIT: nu såg jag vad du skrev efter bilden. Är du ute efter nåt som säger att MC:s får cover av termagaunts utan att vara täckt till 25%?....det där hjälper föga är jag rädd...
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

... Sen vill jag nog påstå att dessa nyheter är metabreaking å det grövsta. Dom här J***a poddarna kommer få alla Tau listor att maxxa ut på overwatch, och dom som spelar sårbara listor (exempelvis IG blobbs) kommer alliera sig med Tau så fort det luktar Nids på en annalkande turnering.

Alla som tänkt deploya infanteri på marken kommer bli mördade direkt.

Synd, jag hade en massa roliga planer på att spela GK eller SM med lite flavour, men efter det här släppet lär det nog mest bli AV13 necrons eller Serpent Spam, och kanske lite overwatch Tau om jag pallar med att vada runt i det träsket.

... Tänk vad mycket mer positiv jag hade låtit om jag hade haft en tyranidsrme! ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

NIB

Inlägg av NIB »

Gonka Koff skrev: Är du ute efter nåt som säger att MC:s får cover av termagaunts utan att vara täckt till 25%?....det där hjälper föga är jag rädd...
Är du ute efter att neka TMC's cover av Termagants utan att vara täckt till 25%? ... det blev just lite jobbigare är jag rädd...

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Länge sen GW gjorde något som gör mig sömnlös av lycka :)

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

@Er som vill ha cover från gaunts
Sluta greppa efter grästrån. Det är skillnad mellan en (i bästa fall) förklarande text skriven av en hobbytidnings-skribent och ett ark med formulerade regler och statlines som ser precis likadant ut som alla nysläppta codexars unit entrys.

@Hur de skjuter
"Each weapon automatically fires at the nearest enemy unit within range and line of sight."

Nu har jag inte engelska som modersmål, men detta låter väldigt mkt som att man skall behandla varje vapen individuellt. Lite som heavy bolters på bastioner.
Av bilder och dömma så kan man nog få till det så att 4 av 5 vapen kan skjuta på samma mål. Det 5:e kommer sannolikt inte ha LoS.
Iom att det finns en specialregel för hur de skjuter så tycker jag inte man kan behandla mojängen som vilket MC som helst(sry Flogger).

Iaf så är de sjukt balla! Astra gillar nog inte dessa... Kul med ~4 deepande stora plattor per pod :)
2st kan säkert bli norm per tyranid arme. Hur mkt guardsmen dör om 2 poddar med 20x devilgants trillar in? 40-45st?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

SamuelB

Inlägg av SamuelB »

Jag gillar det... Äntligen får tyraniderna vara med och leka och finns den något som förstör för statiska skyttearméer så är jag bara glad för det.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Men.. Hur kan den flummiga WD-texten om att Termagants ger cover vara flummig text i WD samtidigt som den flummiga WD-texten om Indirect Fire blir en regel som trumfar regelbokens slytteregler för MC's?
Är texterna i WD att betrakta som regler eller inte?

Skriv svar