Det blev spel idag med hemmasnickrat mission till en ny kampanj som jag tänkte att vi skulle börja med. Det är skrivet av mig med lite feedback från brorsan.
Jag och brorsan vann båda matcher som anfallare. Dock hann vi inte spela sista slaget helt färdig så det hade nog slutat annorlunda.
Lagen var IG och Tau mot Necrons och Space marines. Ca 3600p, lite beroende på vad som stod kvar efter första uppdraget.
Jag är så fräck att jag lånar lite utrymme för att dela uppdraget vidare.
Det är för att det är en del av storyn. Man landsätter sina trupper i utkanten av staden för att förstöra skölden. Sen krigar man hela vägen in till staden. Här kommer man utnyttja samtliga plattor från skyttegravsbordet till cityfightbordet. Tanken är att man ska kunna anfalla ett flygfält, en rymdstation eller ta en bas för att få olika bonusar när man väl anfaller muren.
När man väl kommit in i staden så kommer man få andra uppdrag som att ta kontroll över sentry-guns i staden mm. Detta kommer lösas i zone mortalisen.
lonestar skrev:Det är för att det är en del av storyn. Man landsätter sina trupper i utkanten av staden för att förstöra skölden. Sen krigar man hela vägen in till staden. Här kommer man utnyttja samtliga plattor från skyttegravsbordet till cityfightbordet. Tanken är att man ska kunna anfalla ett flygfält, en rymdstation eller ta en bas för att få olika bonusar när man väl anfaller muren.
När man väl kommit in i staden så kommer man få andra uppdrag som att ta kontroll över sentry-guns i staden mm. Detta kommer lösas i zone mortalisen.
Vi körde en kampanj tidigare, som jag la ner ganska mycket tid och tanke åt storyn och nya missions varje gång. Ibland blev det upp mot 1,5 A4 fluff inför 2 missions. Problemet blev dock att alla spelare blev så låsta till ett lag under ganska lång tid. Så nu till denna kampanjen så bestämde jag att vi slår var sin tärning, den som slår lägst och den som slår högst är allierade attackers och de i mellan är allierade defenders. Då får man spela vilket lag man känner för just då. Dock gäller de vanliga ally-reglerna per spelare. Sen har jag bantat ner fluffet till varje mission så det inte finns några huvudpersoner mm. I förra handlade det om en BA kapten som följde spåret efter en chaos sorcerer som ledde till ett solsystem där människor hade grävt fram en chaosrelic på en av planeterna. Det hela övervakades av både eldar och tau. Även necrons hade underjordiska katakomber på vissa planeter där de låg och vila i väntan på rätt tillfälle.
T ex kan jag köra chaos med daemon allies samt vara allierad med brorsan som då kör BA allierad med tau.
Rent fluffmässigt blir det helt konstigt men alla spelare blir nöjda och glada. I detta fallet kan man ju hitta på att chaos har en magi över sig som gör att BA ser dem som ett annat space marine chapter, likt alpha legion.
Då var sista skiva nästan klar, fattas lite färg på tidningarna som ligger och skräpar. Har även påbörjat lite extra detaljer som kommer placeras ut efter behag. Har en burk till med lite trälådor, gasflaskor, ammoboxar mm.