SM2014 - Information
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: SM2014 - Information
Alla ändringar i upplägget kan ju göras först nästa år. Jag kommer krama och håna folk i ÖSM såväl SM oavsett om det är samma turnering eller ej.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag känner att om det inte blir i alla fall 20 deltagare på SM så skrotar vi hela konceptet med kval och bara kör en stor turnering.
Men ja, som Hylander sade, inte förrän nästa år.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det tycker jag verkligen inte. Däremot kan man nog tänka på upplägget med hur många % som ska kvala och vilka restriktioner man ska spela med på SM.Flogger skrev:Jag känner att om det inte blir i alla fall 20 deltagare på SM så skrotar vi hela konceptet med kval och bara kör en stor turnering.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Jag hade ett förslag att man kunde minska taket till att man börjar kvala vid 15 spelare istället för 20 men fortfarande avrundat uppåt.
Att vinna en turnering på 15 spelare är minst lika svårt om inte svårare än att komma 2a i en på 20.
Detta skulle nog ge några mer kvalande samt att detta skulle ge en skjuts till alla mindre turneringar runt om i Sverige.
Men det är först till nästa år.
Nu fokuserar vi på i år istället.
Jag måste säga att det är väldigt kul att det är så många som har anmält sig till ÖSM redan förra året så var det 30 anmälda och det är redan uppe i 26st spelare nu i år.
Sedan att dom som har kvalat har varit sega med o anmäla sig är lite tråkigt men jag skulle gissa att deras anmälningar kommer att ramla in under nästa vecka.
Nu ska jag bara se till o vinna i Varberg nästa vecka så att jag också kvalar om det blir 20st spelare.
Att vinna en turnering på 15 spelare är minst lika svårt om inte svårare än att komma 2a i en på 20.
Detta skulle nog ge några mer kvalande samt att detta skulle ge en skjuts till alla mindre turneringar runt om i Sverige.
Men det är först till nästa år.
Nu fokuserar vi på i år istället.
Jag måste säga att det är väldigt kul att det är så många som har anmält sig till ÖSM redan förra året så var det 30 anmälda och det är redan uppe i 26st spelare nu i år.
Sedan att dom som har kvalat har varit sega med o anmäla sig är lite tråkigt men jag skulle gissa att deras anmälningar kommer att ramla in under nästa vecka.
Nu ska jag bara se till o vinna i Varberg nästa vecka så att jag också kvalar om det blir 20st spelare.
Sedan vore det lustigt om restriktionerna skrämmer borta de "duktiga" spelarna men alla andra som inte kvalat anmäler sig och verkar tycka om upplägget 
Det är väl inte alls konstigt att det kan bli så? De duktiga spelarna tycker kanske inte att formatet är kompetativt och intressant att spela, medan de okvalade inte bryr sig/förstår det och tycker det är roligt att spela vilketsom. Det är ju som att säga att det är konstigt att hela ETC-laget inte åker på Garage Games; olika format passar olika spelare olika bra.Flogger skrev:Sedan vore det lustigt om restriktionerna skrämmer borta de "duktiga" spelarna men alla andra som inte kvalat anmäler sig och verkar tycka om upplägget
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis. Mindre komp betyder inte mer kompetativt. Mer balanserat betyder mer kompetativt. Så att duktiga spelare inte vill spela "okompat" är inget konstigt alls.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Det är det jag alltid vetat. Jag är så jävla mkt bättre än Papa D...DHettNeck skrev:Precis. Mindre komp betyder inte mer kompetativt. Mer balanserat betyder mer kompetativt. Så att duktiga spelare inte vill spela "okompat" är inget konstigt alls.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Kan ju nämnas att ETC röstat in Imperial Knights, Formations och Dataslates till 2015 så lika bra att komma på SM och öva 
Bara för att några andra har ett visst format behöver det ju inte betyda att det är rätt för oss.
Det är ju som att säga att svenskar äter mat, och thailändare äter mat, och i Thailand äter de insekter, så varför äter inte vi insekter?
Det är ju som att säga att svenskar äter mat, och thailändare äter mat, och i Thailand äter de insekter, så varför äter inte vi insekter?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"