Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Grimm

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Grimm »

Vi kör en på lite längre håll då på begäran. Gjorde ett par missar på den här, dels wash på airbrushad yta kring cockpit som blev kladdigt tyvärr och dels limmade jag den med superlim i brist på annat vilket också syns i skarvar etc. där det är lite kladd. Men överlag är jag nöjd med färgschemat och utfallet. Betraktas bäst på lagom avstånd.
Bilagor
WP_20141112_004_X.jpg
WP_20141112_004_X.jpg (47.36 KiB) Visad 3324 gånger

Briggs

Inlägg av Briggs »

Snygg effekt som kom fram bra på lite håll :)

Grimm

Inlägg av Grimm »

Basen är Khorne Red, inte så rosa som bilden antyder.

Johha

Inlägg av Johha »

Snyggt flygplan, effekten funkar bra tycker jag!

Jag har fortsatt på mina Elysians, har gjort klart rustningsdelarna på en melta-skytt ikväll!

Bild
Bild
Johan Hansson

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

du johha, du snackade ju ngt om borlänge... nu kräver jag att få se de där irl! Stört snygga och då en "gammal" veteran från förr slutat för några år sedan och sål av sin snygga Elysianarmé så skulle det ju sitta fint med en värdig ersättare! :)

Johha

Inlägg av Johha »

@Neth_Oni: Jo det stämmer att jag håller till i Borlänge. Jag har tänkt att jag skulle få tid och möjlighet att besöka föreningen snart. Tyvärr har jag än så länge bara 4st drop troopers målade så det dröjer lite innan dom är spelbara så att säga.. Men! Jag har en liten World eaters arme monterad och halv målad så jag skulle gärna ta en match nån gång! (men det kan vi ta via PM).
Johan Hansson

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Äntligen klar med mina Jetkoptas! Puh, de är så ohyggligt detaljerade att man kan hålla på hur länge som helst - jag har inte ens brytt mig om att måla varje detalj, mycket blir bara metall...

Image

Image

Image

Och så har jag även gjort klar en Trukk som stått halvfärdig hur länge som helst.

Image

Nu ska vi se, två Deffkoptas, och en Boyz mob med en Trukk, det är ungefär 200p. Hmm, om jag fortsätter måla i den här takten kanske jag har en spelbar armé lagom til julen 2017...

Briggs

Inlägg av Briggs »

Grudge skrev:
Nu ska vi se, två Deffkoptas, och en Boyz mob med en Trukk, det är ungefär 200p. Hmm, om jag fortsätter måla i den här takten kanske jag har en spelbar armé lagom til julen 2017...
Men det blir en snygg armé :)

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Ingen rast ingen ro. Fick plötslig inspiration till att kitbasha ihop en weirdboy. Ork-kännare känner säkert igen alla delar. Byggde honom först med staven stående rakt upp, men kunde inte hitta någon vänsterarm som funkade. Han kändes också lite statisk. Men när jag tog en chainsword-arm (utan vapnet då) så fick han lite mer rörelse, och för att förstärka det så tog jag loss högerarmen, satte tillbaka spiken längst ned (fast pekande nedåt), och vinklade om armen, vilket gav en helt annat dynamik till gubben. De är ju Evil Sunz - jag försöker undvika statiska poser så gott jag kan.

Ska lägga till lite detaljer - påsar och skallar och pryttlar, samt sätta band som spänner fast masken runt huvudet. Sedan måste jag komma på något spännande för basen, som ju har en hel del utrymme för något kul.

Image

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Cool, får härliga tribal wibbar

Skriv svar