För att inte få så "röd/gul" ton på bilderna och slippa använda blixt (som gör en snygg figur ful) så försök få tag på lågenergi lampor med 865 färg (dagsljus). Då får man rätt färgåtergivning. Själv kör jag med två E27 23 watt lampor, så slipper man skuggor där man inte vill ha dem.
För att inte få så "röd/gul" ton på bilderna och slippa använda blixt (som gör en snygg figur ful) så försök få tag på lågenergi lampor med 865 färg (dagsljus). Då får man rätt färgåtergivning. Själv kör jag med två E27 23 watt lampor, så slipper man skuggor där man inte vill ha dem.
Ljustält som man antingen bygger själv eller köper för nån liten hundralapp, och så kan du använda vilka lampor som helst
Det händer att jag plockar fram mina vita foamboard-skivor, använder som reflektorer, och gör en liten fotohörna... Men det går ju inte att hålla på med varje gång jag ska ta wip-bilder. Det sparar jag till VIP-bilder.
En alldeles utmärkt standard att nöja sig med. Ser bra ut.
Jag fotar så mycket jag bara kan utan blixt eftersom High Lights kan ibland "poppa" på ett sätt när man tar med blixt som de annars inte gör i verkliga livet.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt. Om kriget kommer, 2019