Marcus kanske resonerar som så att man redan skrapat ihop sina poäng på vägen till SM och att SM borde vara en isolerad tillställning där man helt enkelt utser en vinnare bland alla vinnare av tidigare turneringar. Lite som en champions league. Man tar ju inte med poängen därifrån hem till sin vanliga liga/serie. Men det är en gissning bara...DHettNeck skrev:Varför skulle man vilja det?orgasmatron skrev:Varför inte köra SM helt utan rankling pts?
SM2014 - Information
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: SM2014 - Information
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Det diskuterades tidigare huruvida SM skulle generera rankingpoäng eller inte, och vad vi då kom fram till var att SM vanligtvis skulle vara en ganska liten turnering (~20 spelare) som inte skulle generera så många poäng ens till vinnaren (10000p). Så om vi antar att top tre ändå ligger top 10 på rankingen så kommer antagligen ingen av dem att ens räkna med SM-resultatet till sin totala ranking. Placeringarna efter det kanske kan gå till någon med lite färre rankingpoäng, och har man då slagit många av Sveriges toppspelare så tycker i alla fall jag att man förtjänar något extra.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
fast man tar med sig rakningspoäng hem i "den där jävla champions" också.. vinner man champions league får man rakningspoäng och det påverkar i viss mån hur många lag man får skicka ut i europa. Fast det är en helt annan historiaRöde skrev:Marcus kanske resonerar som så att man redan skrapat ihop sina poäng på vägen till SM och att SM borde vara en isolerad tillställning där man helt enkelt utser en vinnare bland alla vinnare av tidigare turneringar. Lite som en champions league. Man tar ju inte med poängen därifrån hem till sin vanliga liga/serie. Men det är en gissning bara...DHettNeck skrev:Varför skulle man vilja det?orgasmatron skrev:Varför inte köra SM helt utan rankling pts?
*rerail*
Flaming Dolphins
Sluta förstöra min hobby med referering till fotboll!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Sluta förstöra min ranking med att ligga före mig!Poet skrev:Sluta förstöra min hobby med referering till fotboll!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
En vecka kvar till sista anmälningsdag och listinskick! (25e)
Som det ser ut verkar det bli 10 personer på SM. Lite väl dåligt tycker vi. Kom igen och anmäl er nu!
Som det ser ut verkar det bli 10 personer på SM. Lite väl dåligt tycker vi. Kom igen och anmäl er nu!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Bara för att klargöra en sak, jag kan alltså(i en arme) spela följande:
1 Primary detach
1 Ally
1 Formation
1 Fortifikation
1 Primary detach
1 Ally
1 Formation
1 Fortifikation
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nej. En formation är ett detachment, och du får bara ha 2 detachments.refabricated skrev:Bara för att klargöra en sak, jag kan alltså(i en arme) spela följande:
1 Primary detach
1 Ally
1 Formation
1 Fortifikation
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
-
Michael Carl
Bah, fånigt.
Då kan jag ju inte spela min tuffa Haemonculus Coven-lista.
Då kan jag ju inte spela min tuffa Haemonculus Coven-lista.
La in lite förtydliganden angående formations och fortifications nu då flera verkar ha missförstått hur upplägget fungerar.
Är det lättare att förstå nu?
Är det lättare att förstå nu?