SM2014 - Information

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
GoB40k

Re: SM2014 - Information

Inlägg av GoB40k »

Som Flogger skrev, meningen om warlord var ett förtydligande som då tydligen förvirrade. Ber om ursäkt för detta.

Däremot tror jag inte någons lista blir markant påverkad av detta då du helt enkelt bara kan byta warlord, så hoppas ni har överseende med detta.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

GoB40k skrev:Som Flogger skrev, meningen om warlord var ett förtydligande som då tydligen förvirrade. Ber om ursäkt för detta.

Däremot tror jag inte någons lista blir markant påverkad av detta då du helt enkelt bara kan byta warlord, så hoppas ni har överseende med detta.
Det påverkar inte mig för fem öre, men jag tycker ändå att det är sjukt dålig stil att ändra detta nu. För vissa listor spelar det enormt stor roll helt ärligt.

Har ni först skrivit att man fick ta från any detachment så får ni nu stå erat kasst och låta folk ta från any detachment. Att ändra eran första ändring (även om den kanske inte var avsiktlig från början) är helt klart för sent nu med bara några dagar kvar till listinskick.

Stå ert kasst och sluta ändra förutsättningarna!

Jag har hela tiden förutsatt att warlorden kunnde vara en allie, speciellt eftersom ni redan ändrat på hur allie detachmentet funkar i grund.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Har inte så mycket att tillägga här, utan instämmer helt med att det inte är okej att nu ändra på förutsättningarna (även om detta inte var eran intention).
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

En eventuellt ändring påverkar inte heller vad jag tänkt lira men det är väl god sed att undvika sena ändringar. I detta fallet kanske man skall fråga sig om det spelar så stor roll för tävlingen.

Om det är en mindre detalj så kanske det är skit samma. Och även om det är så att flera spelare bara missuppfattat vad som gäller, så kan det vara bra att slippa sura miner och vara den ödmjuke i situationen. Det ger oftast fler nöjda spelare vilket leder till ett bättre TO rykte och därmed fler spelande i framtiden.

Well thats my 2 pence in it all..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

När det kommer till turneringsinformation och beskrivningar så tror jag att ju mindre man skriver desto bättre. Modellen:
---------------
Army composition: 1 CAD(mandatory), 1 ally(optional), 1 Fortification(Optional)
Comp: At most one LoW chosen from a GW codex. The following fortifications are disallowed: ... Only GW releases are allowed.
---------------
2 rader istället för en a4:a.

Men, nu har jag läst på hur CAD funkar och är en visare man :)
Ang. Warlord så antog jag som många andra att man nu fick ta den från allied detach. Bryr mig inte så mkt om detta ändras eller inte, har dock alltid varit för att intentionen är det som räknas. I vilken lista spelar det jättestor roll om WL är allierad(bara dessa som blir lidande)?
Personligen kommer jag ev. använda en Exarch...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
GoB40k

Inlägg av GoB40k »

Då kör vi så. Vi får stå vårt kast och tillåta detta även om det inte var vår intention.

Vi har även fått en fråga om codexspecifika allied detachments. Detta är inte något som vi motsätter oss i informationen utan vi motsätter oss att ha ett codex detachment som ett andra detachment (alltså icke-allied). Det finns nämligen codex som säger att om du allierar med dessa måste du ta deras egna detachment (Inquisition t.ex.).

I fallet med t.ex. inquistion/Knights/Assassins så är enda sättet att alliera in dem genom att ta deras codexspecifika detachment. Detta syns dock tydligt i deras codex/FAQ och så vitt vi vet gäller det enbart dessa tre. Står det inte något sådant i codexet du tänkt alliera med så är det ett vanligt allied detachment som gäller, inte ett codexspecifikt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

GoB40k skrev:Då kör vi så. Vi får stå vårt kast och tillåta detta även om det inte var vår intention.
Kanon :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Poet

Inlägg av Poet »

Haha.. roligt upplägg.. kan vi leka på vanligt vis nästa gång? Tror nog de finns ett antal frågetecken kvar där ute hos folk..

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Haha.. roligt upplägg.. kan vi leka på vanligt vis nästa gång? Tror nog de finns ett antal frågetecken kvar där ute hos folk..
Finns det frågor är det bara att fråga på :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Jag tycker absolut ni ska förtydliga vad som gäller i framtiden men gör det bara lite tydligare, typ som i refabs och katarsis förslag i tråden. Förtydlingar är viktiga när det spelas så många olika format.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Skriv svar