Runes Dark Eldar tråd

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Runes Dark Eldar tråd

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt!
Skön lila färg, skön bas! Lila med guldigt bling bling! Allt är skönt! :D

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tack för de värmande orden Kaptenen :D

Försök till segel 1.0.
Inte särskilt nöjd. Försökte få till en slags cartoon effekt genom att göra fartstreck på seglet. Tänkte det skulle bli lite struktur på det och inte se så platt ut. Men det gick inte så bra. Även om det ser OK ut på avstånd så ser det slarvigt ut på mindre än 1 meter. Tänker jämna ut färgen och lägga lite skuggning vid fästena av seglet.
Alternativ 2 är att köra svart segel med röd transfer. Tror dock det blir för anonymt, att det blir för mörka färger midskepps. Har dock ett segel till om det ser för jävligt ut.

Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tror på sådana fartstreck på hela båten, kan bli sjukt ballt :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Har lagt in lite mer färg på skiffen. Inga stora grejor bara lite mörklilla här och var för att få lite mer struktur på det hela.
Seglet blev svart, det blev snyggare tyckte jag. Kompletterat med röda dekaler för att bryta av det.
Bild

Första Warrior:n klar.
Här har jag infogat lite mörka detaljer på hjälmen och axelklaffarna. Det blir för homogent annars.
Vapnet drybrushade jag med boltgun metal och inkade ner i omgångar. Det blänker inte så mycket på bilden IRL. Kämpar med att bryta av det homogena i figurerna, jag tycker inte det blir så bra med bara en färg. Den mörklila är lite svår att få att stå ut men den gör ändå jobbet ganska hyfsat. Mer meckande följer.
Bild
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

LIKE! :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Lila är det nya svarta!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

Dina dark eldar har nästan likadana baser som mina, great minds think alike?

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

@Talos
Har alltid gillat stenbaserna men det är fullt möjligt att jag lånat inspiration från dig. Jag stjäl inspiration skamlöst från allt och alla. :D
Om kriget kommer, 2019

benmannen

Inlägg av benmannen »

Skönt med lila, men jag tycker att båtarna behöver en kontrastfärg. Jag hade målat några stora ytor svart, det skulle matcha seglet fint!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Det har varit ett tag sedan man uppdaterade men på sistone gjorde jag ett ryck och sammanställde squaden + skiffen.

Image

Adderade mörka fält på skiffen för att den inte skulle bli homogen men annars känner ni säkert igen båten vid det här laget.
Squaden följer temat från första gubben. Är på det hela taget nöjd med resultatet. Kan inte låta bli att känna att gubbarna är mindre och mer detaljerade än vad jag är van vid.
Om kriget kommer, 2019

Skriv svar