DEFCON 2015 - Information

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Flogger

Re: DEFCON 2015 - Information

Inlägg av Flogger »

Så jävla roligt!! Är anmäld! :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Jonas

Inlägg av Jonas »

En liten fråga ang listbygge. Hur räknar ni antal necron crypteks? Får man bara ha två om dom delar på sig till olika units? Eller får man ha fem för att dom kommer från samma entry?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jonas skrev:En liten fråga ang listbygge. Hur räknar ni antal necron crypteks? Får man bara ha två om dom delar på sig till olika units? Eller får man ha fem för att dom kommer från samma entry?
Du får ha två Royal Courts. Hur du sedan kan dela upp dessa inför varje match påverkas inte av kompen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Jochen

Inlägg av Jochen »

Jag gillar jänkarnas variant med best overall. Tre kategorier tävlas i, sportsman, general(spel) och målning, alla får ett varsitt pris och den som är bäst overall blir grand motherfucking champion overlord warrior king.
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Jochen skrev:Jag gillar jänkarnas variant med best overall. Tre kategorier tävlas i, sportsman, general(spel) och målning, alla får ett varsitt pris och den som är bäst overall blir grand motherfucking champion overlord warrior king.
Håller helt med! Så vill jag se fler turneringar spelas i Sverige!

Best General = bäst på spelet, bara spelet
Best Overall = bäst, alltså flest poäng totalt och då inkluderar det målning, sportsman och spel.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:
Jochen skrev:Jag gillar jänkarnas variant med best overall. Tre kategorier tävlas i, sportsman, general(spel) och målning, alla får ett varsitt pris och den som är bäst overall blir grand motherfucking champion overlord warrior king.
Håller helt med! Så vill jag se fler turneringar spelas i Sverige!

Best General = bäst på spelet, bara spelet
Best Overall = bäst, alltså flest poäng totalt och då inkluderar det målning, sportsman och spel.
Tycker jag är bra.

När jag fortfarande arrangerade så hade vi alltid tre priser. Ett General-pris, ett Målning och en Sgt Award. Sgt Award gick till någon som tillfört turneringen det där lilla extra. (Fick det själv som arrangör en gång.) Ett best overall diskuterades flera gånger.

Tyvärr har en majoritet hittills tyckt att spelandet är det primära och de andra delarna sekundära. Jag tycker att en serie priser och sedan en overall vore bra för alla aspekter av hobbyn.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Gällande de restriktioner som vi kommer att använda på DEFCON-15 så kommer de uppdateras i två steg till innan de låses för turneringen:

10 Dec v0.8
beslutat: Restriktioner på Fortifications - Void Shield generator samt Void relay Network blir bannade
Adamantium lance är bannad
+ kanske annat (förhoppningvis smått) som vi lärt oss efter SM

16 Dec v0.9
Nya Blood angels
eventuellt annat nytt släpp från GW

21 Dec v1.0
eventuellt annat nytt släpp från GW

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hur stor chans har man att påverka redan satta restriktioner om man kommer med konstruktiv kritik?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

DHettNeck skrev:Hur stor chans har man att påverka redan satta restriktioner om man kommer med konstruktiv kritik?
Man kan alltid PM:a med goda idéer, vi tar tacksamt emot allt konstruktivt men man ska inte förvänta sig att vi ändrar eller drar saker i långbänk :)

Poet

Inlägg av Poet »

Kan alla sluta tokstraffa necrons.. man kan spela med massa imperial knights and shit men fan.. livsfarligt med 2 anni barge, 1 command barge och 2 flyg.. PÅ RIKTIGT?

Fine att ja inte kan spela 3 anni barges, 2 cmd barges och massa flyg.. men ovan nämda borde va ok.

Skriv svar