SM2014 - Information

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Gonka Koff

Re: SM2014 - Information

Inlägg av Gonka Koff »

Neth_Oni skrev:varsågoda. MAULERFRIENDS!
Snyggt jobbat, Robin! Nu hejjar jag helt plötsligt på dig istället för på Benis, ska bli intressant att se hur det går. Det där var ju faktiskt en begåvad och ny variant av den evigt sämsta kodexen. Nåt som jag borde ha tänkt på själv faktiskt... Hejja!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

3 maulers alltså... ja, nu hejar jag på dig med :lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

benmannen

Inlägg av benmannen »

Kan en Llamean verkligen vara din enda HQ i din lista Ola? Man får köpa en Court om man redan har en Archon... Annars vore det riktigt coolt med en 10p warlord :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

benmannen skrev:Kan en Llamean verkligen vara din enda HQ i din lista Ola? Man får köpa en Court om man redan har en Archon... Annars vore det riktigt coolt med en 10p warlord :)
Det är lugnt. Det står lite klantigt i codexen men en Court är ett HQ-choice, men om man har en Archon så tar de inte upp ett HQ-slot.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

benmannen

Inlägg av benmannen »

Vilken grej!

Ok. Tack. Mycket bra att veta. Det kommer jag utnyttja också :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Kan vara värt att notera att en Lhamaean inte är en Character, så man bör inte ha den som Warlord.

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

det stämmer att lilla lhamian inte får vara worlord, men just nu är warlorden min heamonculi.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Talos skrev:det stämmer att lilla lhamian inte får vara worlord, men just nu är warlorden min heamonculi.
kul om man kör med lhamian och sedan massa trops osv utan en enda (ch). Imploderar listan då?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Hylander skrev:
Talos skrev:det stämmer att lilla lhamian inte får vara worlord, men just nu är warlorden min heamonculi.
kul om man kör med lhamian och sedan massa trops osv utan en enda (ch). Imploderar listan då?
Man får ha icke-characters som warlord, om man inte har några characters i listan. Man får dock ingen warlord trait.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Generell fråga till er som spelar med de där konstiga modellerna...

Det står ngt i nån tramsig bok om att man får massa poäng om man dödar/skadar Lords of War... Hur funkar det egentligen? Vill inte smutsa ned mina händer(ögen) med själva boken och det finns alltid hjälpsamman människor på internet.

Får jag poäng för att döda tröger kniggits? Eller är det var lords of war som ger poäng? Är det skottpengar på Draigo som ju är en LoW?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar