Poet skrev:Kan alla sluta tokstraffa necrons.. man kan spela med massa imperial knights and shit men fan.. livsfarligt med 2 anni barge, 1 command barge och 2 flyg.. PÅ RIKTIGT?
Fine att ja inte kan spela 3 anni barges, 2 cmd barges och massa flyg.. men ovan nämda borde va ok.
De är väldigt tydliga med vilken hårdhet de vill ha, max 1 khorne/tzeentch herald och max 2 flyrants o.s.v. är också rätt hårt strypt, men det är ju hela poängen med mallen.
Pärssi skrev:Målning: Snäll mall, stenhård bedömning. Enligt nedan: 12pts
Requirements
1. All bases are painted in the same way.
2. All the models in each Faction looks to be from their Faction (colors & layout).
Betyder detta att ALLA baser skall vara likadana eller bara inom varje faction?
Det är ett väldigt konstigt förhållningssätt till målningspoäng i så fall. Målningspoäng är till för att se till att folk kommer med prydliga arméer så att folk ska slippa möta omålade arméer. Varför denna enorma vikten på enhetlighet i basningen men i princip ingen vikt vid hur modellerna faktiskt ser ut? För mig är det väldigt konstigt att just basningen skulle vara det viktigaste och inte huruvida modellerna faktiskt ser bra ut eller inte.
Att lägga stor vikt vid basning är något jag har förståelse för vid en avancerad målningsbedömning, men när bedömningen i princip är obefintlig så blir det bara konstigt.
Pärssi skrev:Målning: Snäll mall, stenhård bedömning. Enligt nedan: 12pts
Requirements
1. All bases are painted in the same way.
2. All the models in each Faction looks to be from their Faction (colors & layout).
Betyder detta att ALLA baser skall vara likadana eller bara inom varje faction?
Ja, alla baser i HELA armén ska vara likadana för att få denna poäng. Factionerna kan se olika ut i målningen på modellen.
De är ju på samma ställe och slåss, därav samma underlag. Enhetlighet är ju snyggt!
Kommer ni då matcha spelborden efter folks baser också
Jag håller med om att enhetlighet är snyggt, jag ser dock inte anledningen att vara stenhård kring just den biten av målningen men väldigt slapphänt runt de andra delarna.
Jag håller med Plusset, det är en dålig regel. För min egen del har regeln lett till att jag har samma skitråkiga baser till min SM, Eldar, CSM och GK. Det skulle ha varit skoj att kunna vara kreativ och hitta på nåt ballt någongång, men det lär jag ju knappast göra så länge jag blir straffad/förbjuden som belöning.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham