Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Serpent skrev:Jag tycker att Iiip borde få lite mer kompisar...
Han får ju nya Tyranidkompisar hela tiden! :D
Röde skrev:Jag hade en DC armé som innehåll en enhet scouter och resten DC och DC dreads samt Lemartes och Astorath. Den var asdålig då. Kan kanske vara bättre nu. Sålde den till NilssonHarHund så den syntes på GWs hemsida ett tag. Det var väl det roligaste med den.

Lycka till. Jag tycker det är en ball idé.
Tack!
Den kan mycket väl vara asdålig nu med, speciellt i händerna på en div.5 spelare, men det är inte det som lockar.
Jag vill få måla lite grejer jag inte kan göra nu, freehandmotiv tex.
Såvida inte min Hive Tyrant ska ha tatueringar så blir det svårt att få in sådant på gubbarna.
Jag vill måla dödskallar, bloddroppar, kors, vingar och mer!
Jag vill dock kunna spela med dem, så det behövs lite scouts. De får vara svarta de med.

Dagens inköp:

Bild

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Blir säkert snyggt med svarta DC-scouts, du kan ju även måla vanliga marines svarta utan de röda korsen om du bara vill ha marines.

Hur gick det med ditt husbygge, blev det färdigt?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jo DC är ju ganska flummigt, vem som helst kan plippa ur, så vad dom helst kan egentligen målas i DC-stil. Jag har tänkt köra utan Tacticals, Devastators, Assault, Sternguard, Vanguard och Bikes, får se hur det blir. Målet är själva målandet.

Husbygget står still, tappade motivationen halvvägs, men den kommer tillbaka. Jag vill inte tvinga mig igenom bygget, det får vänta tills gnistan dyker upp!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ål rajt, Projekt Death Company är igång! :mrgreen:
Jag tänkte köra med 32mm baser på alla, inte för att jag bryr mig om turneringsstandard, utan för att det ger lite mer utrymme för roliga baser. Fotot blev ljusare än verkliga nyanaser, finkameran får vänta tills han är färdig, så länge det är WIP duger mobilen bra.

WIP: Gubbe 1

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:Husbygget står still, tappade motivationen halvvägs, men den kommer tillbaka. Jag vill inte tvinga mig igenom bygget, det får vänta tills gnistan dyker upp!
Tvinga inte frugan att ringa arga snickaren bara ;)

Om du behöver bitz till scoutsen är det bara att säga till. Jag har lådor fulla. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Kul läsning! Jag blir inspirerad till att expandera en liten Tyranidstyrka jag har liggandes hemma :)

Den nya 40k-BA boxen vore kanske är en bra påbyggnad :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

L3go skrev:Tvinga inte frugan att ringa arga snickaren bara ;)
Om du behöver bitz till scoutsen är det bara att säga till. Jag har lådor fulla. :)
Nej nej Dumsnut, Terränghuset. :D
Bitz? Gubbe, vapen, klar.. eller? Går det att göra kul saker med scouter?
benmannen skrev:Kul läsning! Jag blir inspirerad till att expandera en liten Tyranidstyrka jag har liggandes hemma :)
Den nya 40k-BA boxen vore kanske är en bra påbyggnad :)

Tack!
Nej inte köpa mera nu.. fasen jag har egentligen köpt på mig så jag kan måla hela 2015 utan att köpa nytt.
Jag tror dock fler här sitter i samma båt. :roll:

Balders Balle vad svårt det här var!
Power Armour ger helt andra möjligheter och utmaningar än vad jag är van vid, just nu försöker jag mig på att skriva lite kraftfulla ord på de stora scrollsen på gubben.
Jag tycker inte det passar in riktigt med textade versaler, även om det är vad jag tycker är enklast att måla.
Så nu är jag ute och cyklar på tunn is över djupt vatten och försöker skriva med skrivstil! (French Script MT)
Jag har ordet på skärmen i Word på datorn och försöker måla likadant, men uj vad smått det är... och vad mycket bös det är att rätta till när jag slinter..
Men kul att måla något helt annat än tyranider som omväxling!

WIP - DC-gubbe 1:

Bild

Balder

Inlägg av Balder »

Kaptenen skrev: Balders Balle vad svårt det här var!
Hur blev den inblandad? :lol:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Haha.. sorry!
Hem till Midgård fick den hyfsat rumsrena svordomen att fastna hos mig en gång i tiden, barnen har aldrig hört något riktigt grovt från mig över årens lopp.

Balder

Inlägg av Balder »

Jo, jag vet, kunde bara inte hålla mig från att spela dum :D

Skriv svar