Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
RUNE

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av RUNE »

Mina Space Marines går i samma gröna nyans som Raptors och det sammanfattar väl i stora drag vad jag känner för färgvalet. :)
Vädringen fungerar bra på fordonen tycker jag, ger de lite mer djup eller hur man ska säga.

Dina Valhallans ser också bra ut. Tycker kamouflaget ser bra ut. Väldigt tyskt på något sätt. Men det gillas.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

tackar tackar :)

Jag kommer behöva öka tempot en hel del nu då gothcon börjar närma sig med stormsteg, så hoppas på att få iväg fler bilder allt eftersom (om jag hinner)

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Sådär, kamera igång igen och en trevlig mysturnering precis avklarad så dags för lite bilder i den här gamla tråden igen :)

Det var inget krav på att det skulle vara målade arméer på turneringen så det kom en hel del omålat eller halvmålat men några snygga arméer kom det, hann tyvärr inte med att ta bilder på dem när de stod uppställda för best painted och målningsbedömning men lite "action shots" kan ni få iaf. Tyvärr suger jag på att ta kort...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och de grymma priserna som det tävlades om:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag bestämde mig 5 dagar innan turneringen för att jag var sugen på att spela demoner där jag kör vidare på mitt "undead 40k" tema som jag börjat med på mina chaos marines, så satt första dagen och bara tokbyggde och sedan målade, och även om det inte vart färdigmålat så vart iaf allt målat nog för att jag skulle få målningspoängen! :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

stört ballt. :D
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Läckert! Hoppas man kan ta sig till Borlänge nästa gång. Underbara priser av mäster Roger. Ser att några delar av min gamla fulterräng fortfarande används. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

bjorn

Inlägg av bjorn »

Stört snygga priser!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Roger är lite knasig ja, direkt efter han anmälde sig så skrev han till mig och sa att han var sugen att fixa lite priser och det där vart resultaten. :)

När det var dags att ställa upp arméerna för best painted så gömde han sin egen armé under bordet så ingen skulle kunna rösta på honom :P

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Roger for president!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Jörgen

Inlägg av Jörgen »

Lätt dom trevligaste priserna jag sätt.
Tummen upp!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

easy to be distracted...

Jag borde ha fullt upp med att måla inför gothcon, men vi ska spela lite Combat patrol nu på lördag (eller söndag, inte riktigt klart än) med nya regler för 7th ed och jag får genast tanken "borda jag inte kunna hitta på något helt nytt till det? Är ju bara 500pts..." Tänkt och gjort så skrapade jag fram en massa bitz jag hade liggandes som fick bli en "grey knight" lista på totalt 16 modeller. Borde jag väl hinna till dess om jag bara speedpaintar dem?! :P

Första testmodellen, en Purgator Justicar:
Bild

Han tog mig ca 1,5h att måla och det kommer gå snabbare när jag batchmålar så borde ju helt klart hinna klart, nu ska jag bara orka hela vägen :)

Skriv svar