All is dust...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 965
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: All is dust...

Inlägg av Denkan »

Kärran Ser ut som när min sambo har försovit sig och är på väg till jobbet i bilen .. Bra jobbat flogger!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: All is dust...

Inlägg av Flogger »

Denkan skrev:Kärran Ser ut som när min sambo har försovit sig och är på väg till jobbet i bilen .. Bra jobbat flogger!
:lol:

Tack Denkan!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: All is dust...

Inlägg av Neth_Oni »

speaking of, något sagt om när flabbergast blir av? Vill spela turneringar men det är inte så bara att komma iväg. Kommer missa fantasia, igen, för att jag jobbar den helgen så håller tummarna för att flabbergast är på en bra helg åtminstone :)

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: All is dust...

Inlägg av Flogger »

Neth_Oni skrev:speaking of, något sagt om när flabbergast blir av? Vill spela turneringar men det är inte så bara att komma iväg. Kommer missa fantasia, igen, för att jag jobbar den helgen så håller tummarna för att flabbergast är på en bra helg åtminstone :)
Boka in helgen 7e december för då är det SM i jönköping ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: All is dust...

Inlägg av Neth_Oni »

Vsk/ttt samt SM har jag avlagt semester för ;)

Men alla andra turneringar, där är problemet... Inte nog med att allt är långt bort så har jag även ett jobb med mycket helg och ofta fel helg verkar det som

Soil
Inlägg: 112
Blev medlem: 26 jun 2013, 21:58

Re: All is dust...

Inlägg av Soil »

Din Termo med "riddarhjälm" vinner mitt pris för coolast terminator of all tiem! :geek:

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: All is dust...

Inlägg av keiko76 »

Ett tips Flogger är att bygga highlights i omgångar med washes i mellan, det gör så att drybrushningen inte syns lika tydligt.

Jag har målat mina demoner nyligen med en hel del drybrush och jag hatar när man får det "grynigt".
Ett annat tips är att drybrusha med svamp (foam) det finns små pinnar med lite svamp längst ut på panduro, jag har byggt upp min målarteknik runt det och jag ska va ärlig och säga att jag älskar de små pinnarna.

De funkar både till att "dabba" på smuts, blood, lera etc OCH att drybrusha med, speciellt fordon.

Bra jobbat och ser fram emot att se mer.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: All is dust...

Inlägg av Flogger »

Nästa enhet terminators börjar ta form:

Bild
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: All is dust...

Inlägg av Flogger »

Fick hem bitar till fler! Efter jag limmat ihop 9 fiends till DeffCon kände jag att jag kunde limma ihop dessa med :)

Bild

Fick även hem 10st combi-plasmor och 10st combi-meltor. Vet inte vilka de ska ha än, kanske magneter dem, men jobbigt att magneta händer tycker jag, så himla smått.

En lite sorceror jag fick av Röde är också limmad och blivit magnetad på sin bas :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: All is dust...

Inlägg av Serpent »

Limma fast combi-vapnen i armarna, magneta armarna. Works for me.

Ser fram emot att se de där tunga herrarna i spel. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar