GoB-Komp
Re: GoB-Komp
Nurglings är inte heller med, men vi antog i föreningen att de är för hårda för å ha med bara.
Gob-komp 1.4
2015-01-09
Mallen ligger i första posten.
Angående SW formationerna läggs de in i nästa version (1.5), men spontant kommer de nog inte kosta något extra efter en snabb kik på dem.
2015-01-09
Mallen ligger i första posten.
Angående SW formationerna läggs de in i nästa version (1.5), men spontant kommer de nog inte kosta något extra efter en snabb kik på dem.
Jag kan inte öppna någon av filerna i min tablet. Samsung. Någon annan som har samma problem?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
När kommer BA-formationerna från Exterminatus och WD med?
Hittat några små saker jag tycker blir väldigt konstigt (nästan bara kollat på GK dock så tar det som exempel)
Jämför dessa två utfall:
10 Terminator: 370p komp 3
Totalt 10 svärd, 2 psycannons
2x 5 Terminator: 370p komp 5(2+2+1)
Totalt 10 svärd, 2 psycannons.
I detta läget så kan man fråga sig varför jag skulle välja att två två stycken femmor istället för en tia när tian kompar mindre men har combat squad så kan i praktiken fungera som två femmor?
Samma sak blir ju då med alla enheter som man kan ta fulla enheter och combat squad. Finns ju alltså ingen eller begränsad anledning att faktiskt ta en femma istället för en tia.
10 Tacticals kompar 2
2x 5 Tacticals kompar 3
I min värld så är de stora enheterna jag kan dela på bättre än de små eller tänker jag helt fel?
Jämför dessa två utfall:
10 Terminator: 370p komp 3
Totalt 10 svärd, 2 psycannons
2x 5 Terminator: 370p komp 5(2+2+1)
Totalt 10 svärd, 2 psycannons.
I detta läget så kan man fråga sig varför jag skulle välja att två två stycken femmor istället för en tia när tian kompar mindre men har combat squad så kan i praktiken fungera som två femmor?
Samma sak blir ju då med alla enheter som man kan ta fulla enheter och combat squad. Finns ju alltså ingen eller begränsad anledning att faktiskt ta en femma istället för en tia.
10 Tacticals kompar 2
2x 5 Tacticals kompar 3
I min värld så är de stora enheterna jag kan dela på bättre än de små eller tänker jag helt fel?
Har det inte med brotherhood of psychers och warp charge generation att göra då?
Ja' än't bittä'!
-
Gonka Koff
De små enheterna kan klara FoC-kraven. Mallen är ganska mycket byggd så att det är dyrt att uppfylla de obligatoriska kraven. Så är det för alla, och det blir någon sorts balans i att objective secured kostar snarlikt som hårdkolaval.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Combat Squad ger samma förutsättningar med warp charges som att ha två enheter.
10 manna terminators ger 1 warp charge
combat squad ger 2 warp charge.
2x femmor ger 2 warp charge oavsett.
10 manna terminators ger 1 warp charge
combat squad ger 2 warp charge.
2x femmor ger 2 warp charge oavsett.
Det är ju bättre att ha möjlighet till att kunna köra en tia. Men ja, 2 steg kanske är lite mycket.
Däremot, är det så svårt att göra GK-listor?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis, det borde kompa mer, inte mindre som det gör nu.Flogger skrev:Det är ju bättre att ha möjlighet till att kunna köra en tia. Men ja, 2 steg kanske är lite mycket.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015