GoB-Komp
Re: GoB-Komp
Version 1.5 ligger uppe nu.
Kom gärna med mer konstruktiv kritik, än så länge har vi fått flera härliga PM och kommentarer och samtal från folk som vill hjälpa till att bidra, det uppskattas ska ni veta!
Kom gärna med mer konstruktiv kritik, än så länge har vi fått flera härliga PM och kommentarer och samtal från folk som vill hjälpa till att bidra, det uppskattas ska ni veta!
Nu ser det bra ut!
Några kommentarer. Först eldar, jetbikes behöver inget eskalerande minus, sätt komp 2 rakt av, det är 3-manna enheter som är bra, att ta större enheter bör uppmuntras. Crimson huntern borde också kompa 2, 4 eller 6 skott ap2 på bs5 på en flygare med vector dancer är bra. Definitivt lika bra som Falcon eller night spinner.
Sedan assassins, culexusen är snäppet vassare än de andra, skjuter hårt och ibland mycket, slåss bra, bra defence och bra special regler. Borde kompa 2.
Några kommentarer. Först eldar, jetbikes behöver inget eskalerande minus, sätt komp 2 rakt av, det är 3-manna enheter som är bra, att ta större enheter bör uppmuntras. Crimson huntern borde också kompa 2, 4 eller 6 skott ap2 på bs5 på en flygare med vector dancer är bra. Definitivt lika bra som Falcon eller night spinner.
Sedan assassins, culexusen är snäppet vassare än de andra, skjuter hårt och ibland mycket, slåss bra, bra defence och bra special regler. Borde kompa 2.
Flogger skrev:Det är ju bättre att ha möjlighet till att kunna köra en tia. Men ja, 2 steg kanske är lite mycket.
Däremot, är det så svårt att göra GK-listor?
Ja det blev ju inte lättare att få till en lågt kompande lista nu.
Nu är ni dock inte konsekventa över alla olika Codexar men kanske ni inte vara tidigare heller?
vad menar ni med More then 100/150/200? Modeler, komp eller annat?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Med escalationstraffen, blir det inte väldigt svårt att skriva en nidslista nu utan att komma upp i väldigt mycket komp förutsatt att man inte spelar några få dyra MC:s? De flesta knatteunitsen har ju en väldigt hög komp/poäng-ratio vilket gör att man pressas mot MC:s för att fylla ut poängen utan att slå i eventuellt komptak. Är det inte rimligare att förebygga småttespam genom 100/150/200-straffen?
Nidsen ligger rätt bra nu, ser inga som helst problem att bygga listor på komp 15.Konfa skrev:Med escalationstraffen, blir det inte väldigt svårt att skriva en nidslista nu utan att komma upp i väldigt mycket komp förutsatt att man inte spelar några få dyra MC:s? De flesta knatteunitsen har ju en väldigt hög komp/poäng-ratio vilket gör att man pressas mot MC:s för att fylla ut poängen utan att slå i eventuellt komptak. Är det inte rimligare att förebygga småttespam genom 100/150/200-straffen?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Loudhoward
Dark Eldar.
Each unit of more than 11 Wyches (1)
Each unit of more than 11 Bloodbrides (1)
Drazhar (1)
Lelith (1)
Each unit of more than 10 Hellions (2)
Each unit of 5-10 Hellions (1)
Jag ifrågasätter dessa rader. Jag skulle aldrig ta komp på wychar eller brides och tror inte det är många (någon?) som skulle göra det, och tror inte att någon skulle ta 11+ utan komp heller. Drazhar och Lelith är inte bra jämfört med övriga HQ-val i mina ögon men har inte spelat nog med dessa för att uttala mig egentligen. Frågetecken helt enkelt. Och är även tveksam till Hellions.
Kul att se arbetet ta form.
Each unit of more than 11 Wyches (1)
Each unit of more than 11 Bloodbrides (1)
Drazhar (1)
Lelith (1)
Each unit of more than 10 Hellions (2)
Each unit of 5-10 Hellions (1)
Jag ifrågasätter dessa rader. Jag skulle aldrig ta komp på wychar eller brides och tror inte det är många (någon?) som skulle göra det, och tror inte att någon skulle ta 11+ utan komp heller. Drazhar och Lelith är inte bra jämfört med övriga HQ-val i mina ögon men har inte spelat nog med dessa för att uttala mig egentligen. Frågetecken helt enkelt. Och är även tveksam till Hellions.
Kul att se arbetet ta form.
GoB40k skrev:Version 1.5 ligger uppe nu.
Är det bara en miss på systrarna att deras Rhinos kostar 1 i komp eller är det medvetet?
-
Michael Carl
Tycker att Raider & Venom kompar alldeles för högt på 1p i förhållande till deras poängkostnad, speciellt när minuset för dubletter kommer till.