Allmänt

Moderator: Kompmallsansvariga

flames

Re: Allmänt

Inlägg av flames »

och sedan så finns det väll ingen arme som inte har laserkanon/melta eller någonting likvärdigt.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Orker. Inte för att laserkanoner och meltavapen är speciellt likvärdiga när det gäller att ta ner Land Raiders...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Ok orker kanske har svårare än dom flesta andra armeer. Men jag tycker all arméer har, str 10 ordonance,ap1 str 10, eller melta. Jag skulle inte spela med en arme där jag väljer bort möjligheten att döda AV14 bilar, och om jag gjorde det så skulle jag inte gnälla över av 14 bilar. Vi vet alla att dom finns där så metaspela lite mot dom. Det gör jag iaf.

sourpus

Inlägg av sourpus »

HeadWar skrev:Orker. Inte för att laserkanoner och meltavapen är speciellt likvärdiga när det gäller att ta ner Land Raiders...
precis... laserkanoner är sjukt dåliga på att sänka raiders. (eller vad säger du stefan? :roll: )
orkar inte matte-hamra, men melta är ju sjuuuukt mycket bättre.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Mutt

Inlägg av Mutt »

Nackdelen med melta är att du är väldigt utsatt efter att ha försökt slå ut landraidern med detta. Lite av ett one-use-only weapon. Lascannonen däremot kan du stå långt bak och trycke med utan att sätta dig i direkt fara.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Fick lite tid över:

Short-range melta: ca 21% chans att sänka en land raider (ca 29% för destroyed eller immobilized)
Lascannon: ca 4% chans att sänka en land raider (ca 7.5% för destroyed eller immobilized)

antar att båda bössorna sitter i handen på en BS4-kille. Hindarde inte mig från att slå en land raider immobilized och en destroyed med laserkanonskott nummer 7 och 9 (runda 2, 2 twin-linked per runda) senast jag mötte dem.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Patrizzo

Inlägg av Patrizzo »

cadelin skrev:nej det är det inte, (nästan) alla arméer har saker som tar ut den enkelt.
cadelin skrev:Men jag tycker all arméer har, str 10 ordonance,ap1 str 10, eller melta.
Du har helt rätt, de flesta arméerna har ngr vapen som teoretiskt kan slå ut Av14. Det betyder inte att det är enkelt att slå ut en Land Raider. Jag tycker som gammal Blood Bowlspelare att enkla saker att klara är 2+ med RR, hanterbara saker är 3+ med RR eller 2+ utan RR. Det är iofs min högst personliga uppfattning, men det är väl inte särdeles många arméer som kommer upp över 85% att skjuta ut en Land Raider med "saker"? Sedan är det såklart så att "enkelt" är högst subjektivt, därav min tidigare fråga.
Amat, ergo sum

För övrigt anser jag att särskrivningar bör förstöras!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Landraiders är svåra att ta ut. Dom matcher jag har spelat raider har den sällan pajjat innan den har mejjat ner tillräckligt + levererat lysander and friends.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Har spelat med två i okompat, de är hårda. Men det var ju ganska trasiga i slutet av varje match.
Alexander Merinen

Yautja

Inlägg av Yautja »

Jag har spelat med 3 på kompad turnering. Det gick inte så bra nej och dom var ganska trasiga alla matcher :)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Skriv svar