Värdelösa units

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Värdelösa units

Inlägg av Lottomannen »

patrik89 skrev:Har också lagt märke till CSM, typ 80% av hela codexen är ren smörja.

Så fruktansvärt tråkigt att det är plague marines och lamedrake som gäller, annars är det GTFO lixom. Varför är det alltid så att dem flesta unitsen suger pungen? Vad sysslar GW med undrar jag
Man hade släppt Grey Knights och Necrons innan, och upptäckte att "jävlar, där tog vi i för mycket". Både DA och CSM är ju...skräp, för att säga det milt.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Jag tror GW medvetet gimpar CSM för att de inte vet vad de skulle göra av fluffet om chaos vann någon stor sommarkampanj XD CSM har dessutom en näve die-hard fans så modellerna säljer även om de inte är bra. Jag har höga tankar om företag.

Jag gillar för övrigt Taurox (lite lagomt), billig, ofta OS, gratis dozer blade och en TL autocannon är inte fy skam, presterar ofta bättre än multi-laser+heavy bolter om bilen åker. Basilisk däremot, speciellt jämfört med dess konkurenter Manticore och Wyvern...
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Halvar

Inlägg av Halvar »

Jonke skrev:
patrik89 skrev:
Varför är det alltid så att dem flesta unitsen suger pungen?
Alternativt synsätt: varför är det bara några få enheter som är kalasbrutna
+1 på den, som fan.
Ja' än't bittä'!

kodi

Inlägg av kodi »

kelaino skrev: Jag gillar för övrigt Taurox (lite lagomt), billig, ofta OS, gratis dozer blade och en TL autocannon är inte fy skam, presterar ofta bättre än multi-laser+heavy bolter om bilen åker. Basilisk däremot, speciellt jämfört med dess konkurenter Manticore och Wyvern...
Det är kanske mest att chimeran fick ett lite väl stort prislyft i den nuvarande 'dexen. Inkvisitionen får den ju 10p billigare och kan köpa s6 för båda HB:arna för 5p, samt att den har 5 (!!) fire points i luckan. Ett mellanting känns befogat.

Allt vad artilleri heter är ganska skräpigt bredvid en wyvern :)
Manticoren förlorade lite på att den har långt minimumavstånd och inte får skjuta direkteld längre, tillsammans med den höga kostnade. Skulle inte säga att varken basilisken eller manticoren är "värdelös" dock. Lite som med leman russ battle tank, där de mest är dåliga för att det finns bättre alternativ och inte för att de suger som så.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Tycker att bloodletters och furies ska vara med någonstans i denna tråden. För de är fan kiss...

daskad

Inlägg av daskad »

LillePer skrev:Tycker att bloodletters och furies ska vara med någonstans i denna tråden. För de är fan kiss...
Vadå?!?!?! Bloodletters bakom en Aegis med sin quadgun / icarus är ju typ bästa anti-air:en ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

För sin kostnad så är Sister Repentias och Penitent Engine rätt mycket kiss: repentias har visserligen asballa sågar och höftpapper häftat på sin annars bara lekamen, men T3, I1 och inget assault vehicle gör att dom dör automatiskt om det t.ex. blåser lite på spelbrädet. Lägg därtill att act of faith endast används en gång och att deras ger 3+ fnp, något som känns märkligt då man inte gärna svingar sina såga mot ngt som har mindre än S6.

Penitent Engine har, förutom spelets sämsta jävla modell att sätta ihop, 11 i fronten och 3 HP open-topped. Pär hylander kastade en krak på overwatch och sprängde en av mina engines i en match. Varför gjorde inte GW dom till Monstrous Creatures?!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Det kommer Kjelle ;)

Läste senast idag att systercodexet är färdigskrivet och modellerna i gjutningsprocessen och de kommer få ett helt nytt släpp (a la Dark Eldar 2010) i andra kvarten av 2015 :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

warman

Inlägg av warman »

Man ser sällan Vespid Stingwings på bordet. Mina samlar mest damm fast de har iallafall luftats 2 gånger de senaste 2 åren...

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Flogger skrev:Det kommer Kjelle ;)

Läste senast idag att systercodexet är färdigskrivet och modellerna i gjutningsprocessen och de kommer få ett helt nytt släpp (a la Dark Eldar 2010) i andra kvarten av 2015 :)
Förutom datumet har väl detta typ varit på tapeten i 3-4 år? ;)

Skriv svar